Forfatter Emne: 207 XR plus 16 hdi 90 hk  (Læst 3196 gange)

Clue

  • Gæst
207 XR plus 16 hdi 90 hk
« Dato: 07. November 2007, 00:01 »
Så har jeg lige bestilt en ny 207 XR plus 16 hdi 90 hk som jeg får leveret i starten af januar, og ja jeg glæder mig helt vildt.
Jeg har prøvet en del biler kia ceed 16 115 hk. skoda fabia sport 1.9 105 hk Renault megan 1.5 105 hk
og valget faldt på peugeotèn grund :

Kia tjaaa. og var meget tørstig.... kørte 200 km i den..

Renault kørte rigtigt godt, gik noget længere på literen, men var meget stiv at køre i gammeldags instrumentering efter min mening + dårlige sæder.. Bilen var dog faktisk den billigste..

Skoda lækker vogn meget udstyr som den eneste klima anlæg dog ikke fuldautomatisk rigtig god og stabil motor som vi kender den 19 105 hk jeg ville have den i combi som først kommer i feb 2008
Synes dog som familie bil den var lidt for hård at køre i samt den er noget dyere lander med det jeg vil have på den i 253000.
har 1 klasses sports sæder som man sidder perfekt i ..

Grunden til det blev en peugeot er, at på bagsædet sidder ungerne højt vindue´s rammen er lav så de har godt udsyn og bliver ikke køre syge, bilen står til 21,7 på literen derfor lav vægt afgift på 2600.
Jeg køre ca. 45000 km om året og derfor håber jeg på godbrændstof økonomi, fed instrumentering i den gode sæder i det hele taget mest moderne inden i..
et minus er jo at det er den med den mindste motor altså kun 90 hk
og det er tydeligt at mærke at der ikke er så meget power i som de andre 3.
andet minus er at der er mindre plads i peugeot 207 end de andre.
+ bilen er den mest velkørende af dem alle efter min mening, den er meget behagelig at køre i irmed godt styr tøj , den kan næsten drejes med en finger når du holder stille, der skal dog ikke være nogen tvivl om at hvis der skal køres ræs vil jeg da foretrække fabia sport..
Den kan vende på en talerken. Og ikke mindst fik en rigtigt god pris på den i ren handel. Jeg satte en del udstyr levering fartpilot metallak træk osv osv.. Bilen landede i 238000 og fik den til 221500 hvilket jeg synes var en ret så fornuftig handel

Jeg har et par spørgsmål til alle de kloge her inde :)
Nogen der har erfaring med 207 med 90 hk i tænker særligt på hvorlangt på literen i kan få den til at gå ?
Andre ris eller ros til den 207/207 sw

Har tænkt mig på et tidspunkt at få den chiptunet, nogle siger at den kommer til at gå længere på literen når den er chiptunet altså hvis man køre pænt, giver man den pedal så drikker den også mere end før den blev chiptunet.. Hvad er jeres erfaring med det ??

Skal bilen evt køres til et stykke tid inden den bliver chip tunet og evt hvorlang tid / hvor mange km før tuning ???

Hvis du stadig læser med håber jeg du kan komme med lidt gode råd og erfaring :)

På forhånd tak.....

Clue

  • Gæst
RE: 207 XR plus 16 hdi 90 hk
« Svar #1 Dato: 08. November 2007, 18:44 »
Der er sgu gang i debatten her inde !! :o

Dan Albiniussen

  • Gæst
RE: 207 XR plus 16 hdi 90 hk
« Svar #2 Dato: 08. November 2007, 21:27 »
Tillykke med din nye dytbil. Det er et meget godt spørgsmål du stiller om chiptuning. Jeg overvejer også en tuning, selvom nogle siger det ikke er nødvendigt (specielt min kæreste)
Jeg har selv en 406 3,0 V6, 214 HK.
Er der nogle med erfaring med tuning af såden en løve?

Clue

  • Gæst
RE: 207 XR plus 16 hdi 90 hk
« Svar #3 Dato: 08. November 2007, 21:55 »
Hehe kan godt følge dig med det med kæresten..
Nu må vi jo sige at din bil har lidt flere kræfter standart så flere hk skulle måske gøres kun fordi lidt flere hk kunne være sjovt..
Jeg har selv kørt endel taxa bla i en mercedes 320 cdi som er en v6 moter med ca 250 hk den går rimeligt godt sådanne en disel moter men det ville da være sjovere hvis den lige blev chippet engang  :D
Jeg har mailet til scantune og han siger bilen bare helst lige skal gå 1500 km så skulle der ikke være noget i vejen med at chippe den..
Nogen der har positive / negative oplevelser med scantune ??

bjdue

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: HVIIIIINNNN
« Svar #4 Dato: 10. November 2007, 10:18 »
Hvis du hørte et hvin var de bare din motor-garanti der
fløj ud af vinduet, det er endnu et minus ved chip, hvis der til
så begrænsede omkostninger virkelig kunne hives så meget mere
ud af en motor, så var det sikker gjort fra fabrikken !

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 207 XR plus 16 hdi 90 hk
« Svar #5 Dato: 10. November 2007, 13:27 »
Man kan skam sagtens hive en masse heste og moment ud af en dieselmotor med en simpel chip eller bokstuning, men som du siger så ryger motorgarentien ud af vinduet så det er jo lidt en satsning man må lave. Hvis du fx køber en bokstun hos scantun kan du hive omkring 30HK ud af en HDI for ca 3000 kr så det må man jo sige er en meget pæn effektforøgelse. Man kan vel egentlig godt sige at peugeot selv tuner deres motor fra fabrikkens side. Deres 2,0 HDI motor kan du jo både få som 90, 110 og 138 HK og det de ændre på er vist nok bare ladetryk og indsprøjtningen.

Clue

  • Gæst
RE: 207 XR plus 16 hdi 90 hk
« Svar #6 Dato: 10. November 2007, 16:43 »
Det er jo så også spørgsmålet hvad der enligt er forskellen på den
1.6 HDI 90 hk og den 1.6 HDI 109 hk efter hvad jeg har fået fortalt så er der både turbo og intercoler på begge motor. !! Er det sandt ??
En sagde også til mig at det var fordi den 109 hk kørte med en støre turbo .! Sandt ??

Hvad med gearkasse og kobling er det også de samme i både den 109 hk og den 90 hk.. For så burde det jo ikke gå ud over gearkasse og kobling på den 90 hk hvis man chipper den hvor den for 115-120 hk så får den jo ca samme belastning som den 109 hk standard !!

Dieselfreak

  • Gæst
RE: 207 XR plus 16 hdi 90 hk
« Svar #7 Dato: 10. November 2007, 23:12 »
Hvad de helt præcis har gjort for at forøge motoreffekten ved jeg ikke, men hvis man tænker logisk kan det ikke være meget. Det må jo være billigere for dem at sætte samme motor, kobling og gearkasse i samme biler og så ændre lidt på ladetryk og den slags istedet for at lave en 6-7 forskellige motorer. Men hvis du chiptuner din bil tror jeg ikke du skal være nervøs for hverken kobling eller gearkasse. Du får jo "kun" ca 30 HK mere ud af den hvilket i praksis ikke er ret meget. Men det er vist først når man begynder at ændre radikal på ladetrykket, knastaksler, indsprøjning at man skal begynde at tænke på at ændre stempler, kobling og den slags. Der ligger en god guide til hvordan man ændre en smule på ladetrykket på hi-speed.dk og får en smule mere bundtræk og lidt flere heste ud af en HDI. Det er nemlig kun en møtrik der bestemmer hvor højt ladetrykket skal være før wastegaten smider trykket ud af turboen.

førnævnte guide til forøgelse af ladetryk
http://www.hi-speed.dk/Ladetryk.html

JiDa

  • Gæst
RE: Vtech boks tuning
« Svar #8 Dato: 12. November 2007, 18:30 »
Hej med jer,

Jeg er ny på siden.

Fald over denne side i min søgen om Peugeot mm.

Er ejer af 1 stk 207 XR plus 16 hdi 90 hk og såmen meget tilfreds med den.

Men desvære for mig har jeg prøvet samme model, blot med 109 hypper og 240nm under hjelmen. 90 hk gør det godt, men der er ligsom bedre harmoni med kraftige motor, grundet det større monment.

Jeg har overvejet et trim af motoren. Der er mange udbydere og metoder til at hæve effecten, spørgsmålet er bare om man tør.

Jeg har kig på en vtech box. Jeg har læst en del indlæg om div. boxe mm.

Kan nogen af jer sige mig hvorfor jeg ikke skulle hoppe med på legen? årligt kørsels behov ca.25000 km

Er klar over fab. garanti ophører;)

Her er et lille udsnit fra corspondancen med sælger

Hej igen

Tak for din henvendelse...  

Vi har en super boks til den bil.
Jeg vil anbefale en boks fra Vtech motortuning special udviklet til den motor.
Den giver virkelig en super effekt, ca. 20-25 HK og 50 NM mere,
det fungere utrolig godt på den og giver normalt også en bedre brændstof økonomi ca. 8-12 % pga.
det forbedrede moment.. Den øger ikke forureningen, den er med den nye 2007 jumper teknologi, og af den 3. generation af bokse 100% digital. Prisen er normalt 5995,- men nu nedsat til 3495,- så det er virkelig en prismæssig og kvalitetsmæssig god løsning, jeg har endda en tilbage som du kan få til 2995,- hvis du er interesseret og lidt hurtig... Montering er også nem og hurtig med originale stik.
 
Vi har også en model til 1899,- den er ikke helt så god, men en rigtig god boks til prisen, boksen giver en udmærket effekt, bare ikke helt så jævn og god som den lidt dyrere model, dette skyldes en lidt hurtigere processor i de dyre modeller, desuden er der i den billige model anvendt mindre avancerede digitale komponenter og analoge komponenter, det er forskellen... Dog er den virkelig en god boks til prisen..

Jeg håber det må have interesse, og kunne bruges..? Hvis du har nogle
spørgsmål må du endelig skrive..

Hej,

Der er jo altid spørgsmålet ”kan skidtet holde til det”

Ved du hvor mange bar turbo trykket bliver på?(Vteck)yder I nogen form for garanti mm. Jeg er ikke intresseret i at overbooste min motor.

Bilen har pt. Kørt 13000km. Regner med at have den i ca. 4-5 år 100.000- 120.000 km vil du tro det er et problem?

Når bilen skal til service eller sælges, kan man da unplugge boxen uden man kan se at den har været monteret?

Hej

Når du afmontere boksen vil man aldrig kunne se den har siddet der...
 
Mht. holdbarhed, vi giver produktansvarsforsikring som dækker hvis vores produkt forvolder en skade, dette er dog aldrig sket og det forventer jeg heller ikke.. Vi giver en meget moderat optimering som kun hæver turbotrykket let.. Det meste kan klares ved bare at ændre på dysernes åbningstid, og tændingstidspunkt..
 
Bilen kan sagtens holde til det, også på længere sigt, da det som sagt er en moderat optimering..
 
Jeg håber det kan bruges..?
 
Venlig hilsen

JiDa

  • Gæst
RE: Vtech
« Svar #9 Dato: 12. November 2007, 18:41 »
Nå ja........ man kan jo ikke huske det hele ved første spørgsmål.

Er motoren den samme om det er en 90 hk eller 109 hk bare"droslet"

Bekymringen går også på om kobling, gearkasse mm. kan holdet til den moderate tuning