Forfatter Emne: Viskere - 407  (Læst 2889 gange)

Ib

• Gæst
Viskere - 407
« Dato: 30. December 2007, 20:00 »
Jeg har siden juni 2006 kørt i min nye 407 2.0 XT HDI sedan, og da jeg kører meget på motorvej (50.000 km/år) - altså over ca. 100-110 km/t kan forruden ikke holdes ren om vinteren, da sprinklerne er for langt fra ruden og der ikke er tilstrækkelig med tryk på vandet. Endvidere er den øverste del af viskerbladet ikke 100% nede mod ruden, når der køres stærkt ... osv. osv.

Jeg nægter at tro på at jeg og en enkelt anden person fra Aalborg her på siden, er ene om problemet?!? Der må være nogen som har løst dette her med uoriginale stumper.

Jeg har selv skiftet til 206-sprinklerdyser, da de kan justeres i alle fire stråler. Jeg har udskirftet viskere. Altsammen uden held.

Det er og bliver et meget stort problem, når næsten hele den øverste del af ruden altid er lukket af salt og snavs.

Det undrer mig at man lave en bil sådan!!!!!!

Selvfølgelig har importøren "aldrig" hørt dette her - så det er som det plejer med Peugeot ....

Nogen gode ideer?

/Ib
« Senest Redigeret: 30. December 2007, 20:54 af Ib »

Dieselfreak

• Gæst
RE: Viskere - 407
« Svar #1 Dato: 31. December 2007, 13:06 »
Det lyder da ret trist at du ikke rigtig kan bruge dine viskere til noget. Jeg har ikke lige noget svar på hvordan du kan fikse det, men du kan købe noget nano-behandling i bauhaus til foruden for 250 kr. Det kan måske hjælpe med at holde forruden ren indtil du finder en løsning til dine viskere. Jeg har selv fået nanobehandlet min forrude og det virker rigtig godt, vand og snavs har fået ekstremt svært ved at sætte sig fast nu.

Ib

• Gæst
« Svar #2 Dato: 31. December 2007, 16:22 »
Citér
Dieselfreak skrev:
Det lyder da ret trist at du ikke rigtig kan bruge dine viskere til noget. Jeg har ikke lige noget svar på hvordan du kan fikse det, men du kan købe noget nano-behandling i bauhaus til foruden for 250 kr. Det kan måske hjælpe med at holde forruden ren indtil du finder en løsning til dine viskere. Jeg har selv fået nanobehandlet min forrude og det virker rigtig godt, vand og snavs har fået ekstremt svært ved at sætte sig fast nu.

Hej.

Tak for inputtet.

Ja, det lyder som en lille bagatel, men når man ALTID kører motorvejskørsel og rigtig mange km pr. år, bliver det virkelig til et problem.

Lige et par hurtige spørgsmål:
- Hvad hedder det du købte?
- Smurte du det selv på ruden?
- Og det giver ingen "slør" fra viskeren?
- Det er ikke sådan bagefter, at du føler alle vandperlerne på ruden irriterer? Jeg husker "i gamle dage" da vi var nogle der smurte noget stads på, som også gjorde at vandet "perler" bedre af, at det forstyrrer under kørslen.

JR Peu406geot

• Gæst
« Svar #3 Dato: 31. December 2007, 16:51 »
Jeg har oxo prøvet det Nano halløj, og det er godt UDEN TVIVL!

Men det holder ikke så længe som sælgerne siger, 25-30.000 km. eller 1 år..

Mit holdte ca. 3 mdr. eller ca. 10.000 km, jeg købte det på Qxl.dk, for ca. 60 kr. for en 1 gangs behandling, men der er meget af det på nettet...

Google.dk er din ven ;)

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525923208

http://nano-care.dk/index.php?cPath=23&osCsid=202be317f40f244e22121f0406c6d019

osv. osv. osv.......

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #4 Dato: 01. Januar 2008, 01:55 »
Ja det er et superprodukt, jeg kan dog ikke huske præcist hvad det hed. Men der følger en lille vejledning med og tager 10 min. Det er helt korrekt at det langt fra holder så lang tid som producenten siger, nok kun en 3 måneders tid. Jeg oplever det sådan at snavset har meget svært ved at sætte sig fast og vandet kan slet ikke sætte sig, så når det regner samler dråben sig i en lille perle der flyver op over ruden. Det er enormt sjovt at se på når det virkelig regner, det er lige før man sidder og ser på vandet istedet for vejen, men det er jo nok mere et spørgsmål om viljestryke til at holde øjnene på vejen.

Ib

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02. Januar 2008, 08:30 »
Citér
Dieselfreak skrev:
Ja det er et superprodukt, jeg kan dog ikke huske præcist hvad det hed. Men der følger en lille vejledning med og tager 10 min. Det er helt korrekt at det langt fra holder så lang tid som producenten siger, nok kun en 3 måneders tid. Jeg oplever det sådan at snavset har meget svært ved at sætte sig fast og vandet kan slet ikke sætte sig, så når det regner samler dråben sig i en lille perle der flyver op over ruden. Det er enormt sjovt at se på når det virkelig regner, det er lige før man sidder og ser på vandet istedet for vejen, men det er jo nok mere et spørgsmål om viljestryke til at holde øjnene på vejen.

Ok - Jeg prøver det. Var det en 407'er du benyttede det på?

Ib

• Gæst
« Svar #6 Dato: 02. Januar 2008, 08:31 »
Citér
JR Peu406geot skrev:
Jeg har oxo prøvet det Nano halløj, og det er godt UDEN TVIVL!

Men det holder ikke så længe som sælgerne siger, 25-30.000 km. eller 1 år..

Mit holdte ca. 3 mdr. eller ca. 10.000 km, jeg købte det på Qxl.dk, for ca. 60 kr. for en 1 gangs behandling, men der er meget af det på nettet...

Google.dk er din ven ;)

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525923208

http://nano-care.dk/index.php?cPath=23&osCsid=202be317f40f244e22121f0406c6d019

osv. osv. osv.......

Det findes til forskellige priser - ser jeg. Man må vel formode, at man får hvad man betaler for, eller gør man?

JR Peu406geot

• Gæst
« Svar #7 Dato: 02. Januar 2008, 17:40 »
Jeg ved det ikke, har kun prøvet det den ene gang, men hvis du spørger dem der sælger det dyre, vil de nok sige JA ;)

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03. Januar 2008, 05:57 »
Jeg brugte det på en 307´er og der virkede det fint. Skal købe en portion i bauhaus i dag da jeg er lidt træt af at forruden bliver så hurtigt beskidt når man kører på motorvejen.

Ib

• Gæst
« Svar #9 Dato: 27. Januar 2008, 00:51 »
Citér
Dieselfreak skrev:
Jeg brugte det på en 307´er og der virkede det fint. Skal købe en portion i bauhaus i dag da jeg er lidt træt af at forruden bliver så hurtigt beskidt når man kører på motorvejen.

Har købt TC-NANO hos Bilexperten. Dyrt og virker godt, hvad regn angår. Rigtig godt endda. Men viskerne larmer og piver når de benyttes ved bykørsel.

Jeg har jo gjort alt for at få lortet af. Det vil ikke af sådan bare lige.

Jeg kan ikke anbefale det til 407 med de mega store viskere som jeg dybest set tror er problemet.
« Senest Redigeret: 27. Januar 2008, 00:51 af Ib »

Ib

• Gæst
« Svar #10 Dato: 24. December 2008, 10:04 »
Har efterfølgende talt med TC-NANO, som bekræfter, at den store rude på en 407'er kan medvirke til, at deres produkt giver en for tør rude, og derfor larmer viskerne.

Brug det ikke på en 407'er.

/Ib
Citér
Ib skrev:
Citér
Dieselfreak skrev:

Har købt TC-NANO hos Bilexperten. Dyrt og virker godt, hvad regn angår. Rigtig godt endda. Men viskerne larmer og piver når de benyttes ved bykørsel.

Jeg har jo gjort alt for at få lortet af. Det vil ikke af sådan bare lige.

Jeg kan ikke anbefale det til 407 med de mega store viskere som jeg dybest set tror er problemet.

CS106

• Gæst
« Svar #11 Dato: 24. December 2008, 11:57 »
Jeg har set at Valeo laver en et viskerblad hvor sprinklerdysen er ført ud i viskeren, ligesom vi tit ser det på de store varebiler og lastbiler.
Det burde ikke være det store problem at få en silikoneslange på sprinklerpumpen og ud til viskerarmen, men om de fås til 407 ved jeg ikke.