Forfatter Emne: CD vil ikke komme ud???  (Læst 2056 gange)

pol

  • Gæst
CD vil ikke komme ud???
« Dato: 01. Juni 2008, 22:17 »
Er lige blevet ejer af en 307 SW fra '04. Dejlig vogn, men nu har den orginale CD radio "spist" en CD og nægter at smide den ud igen. Den spiller den fint, men det trætter jo i længden :D

Nogen der har været ude for det samme problem? Gode råd søges!

Mvh Peter

ps: Det skal siges at CD'en er en brændt CD (...sikkerhedskopi I ved...)

Dieselfreak

  • Gæst
RE: CD vil ikke komme ud???
« Svar #1 Dato: 02. Juni 2008, 09:55 »
Der plejer at sidde et lille hul under cd-sprækken. Tag en papirclips du har rettet ud og stik den ind i hullet så skulle du gerne kunne få cd´en ud.

pol

  • Gæst
RE: CD vil ikke komme ud???
« Svar #2 Dato: 02. Juni 2008, 18:19 »
hmmm....tror godt jeg ved hvad du mener, sådan et lille hul der plejer at sidde i.f.m. cd-rom drev i en pc'er. Men desværre, der er ikke sådan et hul i den orginale cd radio i en '04 Peugeot 307 SW. Der er kun en fast sprække med to stof-læber til beskyttelse mod støv mm.

Andre bud på løsning?

....eller må jeg den tunge vej til værkstedet?:(

Dieselfreak

  • Gæst
RE: CD vil ikke komme ud???
« Svar #3 Dato: 02. Juni 2008, 20:00 »
Kunne du ikke prøve at tage en anden cd og stikke den ind i drevet så du måske kan få rokket lidt til den anden cd? Det er ikke let når din radio er blevet glad for sikkerhedskopier hva? :D

sandra

  • Gæst
RE: CD vil ikke komme ud???
« Svar #4 Dato: 15. Juni 2008, 15:41 »
min har lige gjort det samme. jeg lod afspilleren stå tændt, uden motoren var tændt. Da den havde stået en times tid var den gået i "standby" for at spare strøm, så jeg tændte den igen, og med det samme trykkede på ejekt, og det virkede.

pol

  • Gæst
RE: CD vil ikke komme ud???
« Svar #5 Dato: 16. Juni 2008, 21:10 »
Ja, måske er det også det der er sket for mig, for efter forgæves at have jagtet nogle "bøjler" til afmontering af radioen, sad jeg forleden og ventede i bilen i 5 minutter og forsøgte endnu engang lykken med eject knappen. Pludselig kom cd'en ud:o .....hev den lynhurtigt "i land som en præmie laks" for nu ville jeg altså høre noget andet musik :D

Tak for dialogen indtil videre....for mon ikke der kommer andre ting med sådan en "løve"? 7-9-13.....men så starter vi blot en ny tråd :)

Peter