Forfatter Emne: Katastrofeblink & Regnsensor  (Læst 1631 gange)

Bollefinn

  • Gæst
Katastrofeblink & Regnsensor
« Dato: 14. Juni 2008, 18:05 »
hej..

Er der nogle der ved hvad en ktastrofeblinkknap med indbygget centrallåsknap vil koste hos peugeot??
og hvad med regnsensor, hvor meget vil det koste incl. montering hos peugeot?

bilen er peugeot 206cc

Tubesnake

  • Gæst
RE: Katastrofeblink & Regnsensor
« Svar #1 Dato: 20. Juni 2008, 20:38 »
Katastrofeblink og centrallåse knap ved jeg intet om.

Såvidt jeg ved skal der en anden forrude og et andet bakspejl i, for at du kan få regnsensor i bilen. Det bliver vist lidt kostbart. Til gengæld er den, efter min mening, ikke pengene værd.

Vi har haft en 206SW og har nu en 307SW. Begge med regnsensor, og ingen af dem har fungeret ordentligt.

Problemet er at den ikke blive enig med sig selv om hvor meget vand der er på ruden. Derfor kører den ind imellem slet ikke, og indimellem kører den selvom det ikke er nødvendigt. Den kan finde på at flippe helt ud og køre med viskerne på fuldt skrald, selvom det dårligt støv regner. I 206'ere kunne man nemt slå den fra ved at vippe armen væk fra regnsensor positionen. Desværre var der ingen interval visker, så det var jo pænt irriterende.

I 307'eren kan man blive fuldstændigt nissemand over det l*rt..
Når viskerarmen står i 'slukket' skal man vippe en gang ned for at for at køre én enkelt gang med viskerne. Det er desværre samme funktion der aktiverer regnsensoren. Den lever så sit eget liv, og visker lystigt derudad (nogle gange) selvo ruden er helt tør. For at deaktivere sensoren igen, skal man vippe stilken op i interval positionen og ned igen i slukket position.

Det system må da være udtænkt af - en franskmand :o

Til gengæld melder Peugeot pas, med hensyn til at få systemet til at virke ordentligt.

Så tænk dig godt om, inden du bruger kassen på en regnsensor.

PS. Jeg har forsøgt at rense ruden med forskellige midler, uden at det har hjulpet. Nu har jeg forsøgt med en nano behandling af forruden, og det har heller ikke hjulpet.
« Senest Redigeret: 20. Juni 2008, 20:44 af Tubesnake »

Bollefinn

  • Gæst
RE: Katastrofeblink & Regnsensor
« Svar #2 Dato: 21. Juni 2008, 19:29 »
okay..hmm så tror jeg at jeg vil spare mine penge og lade være istedet for..

mht. til katastrofeblink fandt jeg det hos en ophugger til 180 kr. incl. moms..


tak for svaret.. :)