Forfatter Emne: HDI: turbo soder???  (Læst 1539 gange)

HSA_307

• Gæst
HDI: turbo soder???
« Dato: 29. September 2008, 20:22 »
Hej forum,
lige en forespørgsel - måske nogen kan kaste lidt lys på dette???

Jeg har købt en ny Peugeot med 1,6 Hdi motor - ad omveje har jeg hørt at turboen kan sode og at hvis den gør det - så skal jeg bede om at få det udbedret under de 2 års garanti.

Er der nogen, som kender til dette eller er det blot en and??? Jeg vil selvfølgelig gerne vide lidt mere omkring det, så jeg kan holde øje med det.

Mvh
hs

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: turbo soder
« Svar #1 Dato: 29. September 2008, 20:53 »
Tilykke med din nye bil!

Nu er Peugeot jo en meget populær bil, og der er også rigtig mange der har en mening om mærket. har jeg opdaget, jeg havde kun de bedste vurderinger og erfaringer, da jeg købte min Peugeot 407 2.hdi i 2004, men siden har jeg hørt rigtig meget dårligt, dog mest fra folk der kører andre mærker.

Peugeot 407 Sedan
Peugeot 407 blev meget omtalt da den kom frem, og efter at jeg kender flere der har kørt Peugeot og været godt tilfreds, ville jeg gerne bytte min veltjente Audi 1,8 95 med en nye Diesel, vi prøvede en Audi 1,9 (90 heste)og en Peugeot 2.0, (137 heste) og følte at vi fik meget mere bil i Peugeot, som samtidig var lidt billigere. (Vi ventede fra aug til dec.04. Før den blev leveret)
Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den var pæn, da vi var en tur i Østrig, sagde vores vært, at den lignede ”Ein schöne Frau” der stod en nye Audi A3 ved siden af.
Vi kan køre 20 km pr liter, når vi gerne vil, men vort snit ligger nok på 16 km, vi har kørt 85000km og den kører 110km i 6. gear (ved 2000 omdr som er anbefalet)
Udover at koblingen skulle skiftes har der ikke været problemer, tværtimod.
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000