Forfatter Emne: Underlig AC  (Læst 2101 gange)

Dieselfreak

• Gæst
Underlig AC
« Dato: 30. Oktober 2008, 16:20 »
Hey

Min 406 er begyndt at blive underlig i klimaanlæget. Den vil gerne både køle og varme, men den skruer ikke selv op og ned for blæseren som den gjorde engang. Man kan godt selv skrue op og ned, men er da lidt irreterende når automatiken ikke virker.
Er der nogen der har oplevet det samme og evt et bud på hvad det kan være?
Min egen teori er enten tempføleren under forruden eller selve ac boksen der sidder i instrumentbordet.

Håber der er en der kan hjælpe..

Dieselfreak

• Gæst
RE: Underlig AC
« Svar #1 Dato: 02. November 2008, 07:08 »
ingen der har oplevet det samme problem...?

kitojo

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. November 2008, 19:56 »
Har haft min 406 siden august, og da det var varmt, virkede automatikken helt fint, den regulerede fint lufttilstrømningen. Men her i de efterårskolde måneder virker min automatik heller ikke. Ved ikke hvorfor når det er koldt udenfor. Kører nok lige forbi Peugeot og hører om de kan give en forklaring.

franne500

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04. November 2008, 20:10 »
jeg har det samme problem - Husk endelig at skrive herinde hvis i finder et svar :-)

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. November 2008, 20:37 »
Jeg snakkede med mekanikeren idag da den skulle have renset partikelfilter, men han havde aldrig hørt om problemet før.

Så giv endelig lyd når du finder ud af hvad der er galt....Det tager jo en evighed at varme bilen på auto om morgnen.

kitojo

• Gæst
« Svar #5 Dato: 08. November 2008, 12:14 »
Så har jeg været hos Peogeot og spurgt om problemet med AC. De kunne ikke give anden florklaring at det måtte ligge i måden AC'en er kodet på. Og de kunne ikke forklare hvorfor den er kodet til kun at blæse kraftigt når det er varmt og ikke når det er koldt, når den står på auto. Den pågældende mekaniker havde også en 406 med samme "problem". Så det er nok bare sådan at den skal virke.

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #6 Dato: 08. November 2008, 18:40 »
Nå, det var da underligt. Tror jeg prøver at høre hvad peugeot næstved siger, kunne være sjovt hvis de kom med en anden forklaring.

Men du skal have tak for du meldte tilbage :D

franne500

• Gæst
« Svar #7 Dato: 10. November 2008, 08:54 »
- Diesel Freak

God ide ! Lad os endelig høre hvad de siger til det :)