Forfatter Emne: Abs på 405 1,8 i st. car  (Læst 1215 gange)

healer61

  • Gæst
Abs på 405 1,8 i st. car
« Dato: 30. Maj 2009, 08:05 »
Jeg har købt en 405 fra 95 med tromler bag og abs. Har skiftet bagbro på den, men den bro jeg har fået er med bendix abs, hvor min er med bosh. Det ser ud som om de 2 dele ikke rigtigt spiller sammen. Abs går helt amok og sender tryk ud til baghjulene.  Der er forskel på både krans og føler. Mit spørgsmål er: Kan jeg flytte de gamle nav med krans over og så købe 2 nye følere, da mine gamle nu er defekte (min egen skyld). Er der nogen der ved om følere fra 306 eller partner passer på min model? De originale vil koste mig en bondegård. Jeg skulle nok have  konverteret den til skiver bag, men det er for sent nu.

healer61

  • Gæst
RE: Abs på 405 1,8 i st. car
« Svar #1 Dato: 02. Juni 2009, 22:32 »
Jeg er ikke imponeret over den respons, der har været på min forespørgsel. Er der virkelig ingen der ved noget om det emne?

healer61

  • Gæst
RE: Abs på 405 1,8 i st. car
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2009, 21:46 »
Hvis det kan interessere nogen, har jeg nu fundet løsningen på mit abs problem. Jeg monterede de gamle flanger med abs krans og købte 2 nye abs følere hos Thansen til en peugeot 306. De kostede 249 kr./stk. Jeg klippede ledningerne og loddede dem sammen med de gamle ledninger, og forseglede dem igen. Nu virker abs perfekt, og det blev ikke så dyrt som jeg frygtede. Næste gang vil jeg nok købe følere til en 406, men dem kan man ikke få hos Thansen. på E-bay i Tyskland kan man købe dem for omkring 40 euro. De har nogen længere ledninger, som kan tilpasses en 405.