Forfatter Emne: Anti pollution fault på min 406, 2,0  (Læst 1578 gange)

objensen

  • Gæst
Anti pollution fault på min 406, 2,0
« Dato: 30. Juni 2009, 22:22 »
Jeg har gennem noget tid haft ovenstående fejl. I vinters kom den og forsvandt igen efter nogle starter. Nu er den så kommet mere permanent.Jeg har fået fejlen slettet, men den er vendt tilbage.
Jeg har derfor skiftet tændspole og tændrør. Derefter forsvandt fejlen . 4. gang jeg startede, men er nu vendt tilbage og går ikke væk igen.
Kan nogen hjælpe mig med dette??
Da jeg skiftede tændrør, opdagede jeg, at de nye tændrør havde en elektrodeafstand på 0,9 mm, mens de gamle havde 1,25 mm.
Kan det have indflydelse??

Håber der er én der kan hjælpe
Hilsen Orla

filelars

  • Gæst
RE: Anti pollution fault på min 406, 2,0
« Svar #1 Dato: 04. Juli 2009, 17:31 »
Hej
Du skal til en som her forstand på motorstyrring, det kan godt være en lambda sonde, det kan man se på få min med test udstyr, hvor er du fra?
Hilsen
Filelars

objensen

  • Gæst
RE: Anti pollution fault på min 406, 2,0
« Svar #2 Dato: 07. Juli 2009, 13:52 »
Hej "filelars"

Jeg har fået udlæst computeren hos Peugeot. Denne angav, fejl omkring servoen, hvilket ikke kan have sammenhæng med denne fejl.
Jeg bor i Hillerød, så hvis du kender noget til hvem der evt. kan hjælpe mig lidt videre, er det bare super. Jeg er faktisk noget på bar bund og overvejer at skifte lambdasonderne.

I forbindelse med køb af lambdasonder, skal man kende motorkoden, som er på tre bogstaver indeholdt i stelnummeret. Ved du hvilke 3 bogstaver der er tale om?

Mange sommerhilsner
Orla

objensen

  • Gæst
RE: antipollution på 406
« Svar #3 Dato: 17. Juli 2009, 20:33 »
Jeg har nu fået skiftet lambdaonderne, og det virkede. Jeg undersøgte priser forskellige steder, både originale hos Peugeot og uoriginale. Priserne varierer fra 1300,- kr + moms for de dyreste, til 500,- sv.kr. incl. moms hos biltema i Sverige. Jeg valgte sidstnævnte. Man skal dog være opmærksom på, at de fire ledninger skal samles, da der ikke er stik på dem fra biltema.  

Gevindet i katalylsatoren kan godt lide lidt skade, når man skal skrue de gamle sonder af, også selv om man bruger godt med vd 40. I biltema kan man købe en gevindtap, som kan "friske" gevindet lidt op inden de nye monteres.  
Alt i alt er det ikke vanskeligt at skifte og med den pris man kan købe sonderne for hos biltema, vil jeg skifte dem inden jeg vil overveje at få udlæst fejlkoder.

Erfaringerne er med skift af lambdasonder er hermed videregivet. håber det kan være til hjælp.

God sommer
Orla