Forfatter Emne: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter  (Læst 16052 gange)

JakobS

  • Gæst
Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Dato: 08. Juli 2009, 14:08 »
Hej

Den kære Peugeot var til syn i går, og dumpede på en alt for høj røgtæthed (1,4 mod de lovlige 0,51)

Må erkende at jeg troede at Partikelfilteret og additiver stod for udskiftning omkring  150000 km (bilen har gået 140000 km), men det står jo fint i servicebogen at det er ved 120000 km, så my bad.

Så det skal selvfølgelig laves, min lokale mekaniker kan ikke lave dette, da han ikke har den store trang til at stå og "lege" med cerin (meget forståeligt;-), og han mener at det kun er Peugeot, der kan lave denne reparation, er der nogen der ved om dette er korrekt?
Er gået i gang med at hente priser hjem fra forskellige Peugeot værksteder. Har indtil videre fået et bud der hedder 6500 for udskiftning af filter og påfyldning af additiv. Er der nogen der har erfaring med prisniveauet på dette?
I samme ombæring næmere 150000 km eftersynet(Pris 2051 kr. )  plus skift af tandremmen(pris 5099 kr.) sig

Så når man ligger tallene sammen så giver det da en pæn lille sum;-) og man begynder da så småt at spekulere i, hvor langt væk man skal fra Århus egnen før at man spare lidt på bilbudget?

Lidt input omkring prisniveauet på Partikelfilteret og additiv vil blive modtaget med kyshånd;-)

hilsen

Jakob

Lars HDi

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #1 Dato: 08. Juli 2009, 15:08 »
Jeg fik skiftet partikelfilter, sensor(?) + cerin for lidt under 5.000.- kr ved Peugeot i Husum, Automobil Forum Husum GmbH & Co. KG
Robert-Koch-Straße 30a, 25813 Husum, Telefon: 04841/969620.
Vi får lavet service på vores 406 HDi og 206`er i Husum, det har vi sparet en del penge på (penge som så godt nok er blevet investreret i billigt tøj, sko og Coca Cola når nu man alligevel var på de kanter)
« Senest Redigeret: 08. Juli 2009, 17:13 af Lars HDi »

Wolverine

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #2 Dato: 08. Juli 2009, 16:28 »
Hvis du gider køre turen, så overvej evt at få det lavet lige syd for grænsen. Har hørt om flere der har gjort det med store besparelser, samt læste en artikel om at få udført service samt reperationer syd for grænsen, at det var en god forretning for den prisbevidste forbruger.
Mange steder taler de også dansk dernede

larsK

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #3 Dato: 08. Juli 2009, 18:12 »
ja der er penge at spare i tyskland, men det hælper ikke ligefrem værkstederne her hjemme.
hvis alle valgte den billige vej ville samtlige danske firmaer dreje nøglen om.
tænk hvis folk ikke brugte jeres firmaer, så er det måske jer der bliver fyret.
godt være det er dyrt at få lavet bil i danmark men sådan er lønnen her hjemme.

Vicla

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #4 Dato: 09. Juli 2009, 10:48 »
hejsa

Jeg får lavet service hos Peugeot i Sønderborg, og priserne er ikke helt ved siden af de tyske. (har en 207 1,6 HDI)
jeg synes ikke det kan betale sig at holde fri fra arbejde og køre over grænsen for det beløb jeg kan spare... arbejder så også kun 500m fra værkstedet, som jo gør det lettere.;)

Find adresse og tlf. på Peugeots hjemmeside.

Prøv at kontakte dem, og hør om prisen på det du skal have lavet..

(Fik lavet stort eftersyn 60.000 km på min 207 1,6 HDI for 3200 kr incl. moms og reservedele)

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #5 Dato: 14. Juli 2009, 08:33 »
Citér
JakobS skrev:

I samme ombæring næmere 150000 km eftersynet(Pris 2051 kr. )  plus skift af tandremmen(pris 5099 kr.) sig



Lidt input omkring prisniveauet på Partikelfilteret og additiv vil blive modtaget med kyshånd;-)

hilsen

Jakob


De priser du nævner er nogenlunde de samme priser som jeg har fået for min 307 Hdi 90 hk.

Jeg har også fået forskellige priser, ved Peugeot i Flensborg skal de have 690 euro for udskiftning af tandrem, og 400 Euro for et stort eftersyn.

Jeg har fået en pris på 3500 kr i Esbjerg for udskiftning af Tandrem med tilbehør.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Lars HDi

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #6 Dato: 14. Juli 2009, 17:40 »
[/quote]

Jeg har også fået forskellige priser, ved Peugeot i Flensborg skal de have 690 euro for udskiftning af tandrem, og 400 Euro for et stort eftersyn. [/quote]

400.- ???? tror du har tastet eller husker forkert....

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #7 Dato: 14. Juli 2009, 18:25 »
Citér
Lars HDi skrev:


Jeg har også fået forskellige priser, ved Peugeot i Flensborg skal de have 690 euro for udskiftning af tandrem, og 400 Euro for et stort eftersyn. [/quote]

400.- ???? tror du har tastet eller husker forkert....[/quote]

Du får lige et klip fra den mail jeg modtog fra Peugeot i Flesnborg.
......
Guten Tag
Angebot Peugeot 307
Zahnriemen komplett und Wasserpumpe erneuern kostet 690,00 euro inkl.
ein grosser Service kostet ca. 400,00 euro

......
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Lars HDi

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #8 Dato: 14. Juli 2009, 21:24 »
Citér
obak skrev:
Citér
Lars HDi skrev:


Jeg har også fået forskellige priser, ved Peugeot i Flensborg skal de have 690 euro for udskiftning af tandrem, og 400 Euro for et stort eftersyn.


400.- ???? tror du har tastet eller husker forkert....[/quote]

Du får lige et klip fra den mail jeg modtog fra Peugeot i Flesnborg.
......
Guten Tag
Angebot Peugeot 307
Zahnriemen komplett und Wasserpumpe erneuern kostet 690,00 euro inkl.
ein grosser Service kostet ca. 400,00 euro

......[/quote]

Tja, det står der jo.... sidste år betalte jeg 467.50 Euro for service ved 210.000 km på min 406 HDi + udskiftning af skiver og klodser foran. De 232.- Euro er bremsedele incl arb.løn.
Prøv lige at spørge hos Peugeot i Husum nu du alligevel har den tyske ordbog fremme ;)

JakobS

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #9 Dato: 28. Juli 2009, 16:10 »
Tjah prisniveauet hos Peugeot  i Flensborg er ikke meget anderledes end herhjemme
De skal have 710 Euro for tandremmen (ganske vist inklusiv vandpumpen, så der er der et par hundrede kroner at spare)

Og udskiftning af partikelfiler og påfyldning af additiv  koster 860 Euro(så det er det samme som på Århus egnen)
Afventer et svar fra  Peugeot i Husum.

simon vp

  • Gæst
RE: besparelse
« Svar #10 Dato: 30. Juli 2009, 19:11 »
jaah når det kommer til stykket er der ikke meget og spare ved og køre til tyskland oa lave det,, Samtidig giver de heller ikke samme garanti som herhjemme..

silverfox

  • Gæst
RE: Priser på service på 307 Airvan med Partikelfilter
« Svar #11 Dato: 31. Juli 2009, 13:41 »
Du skal være opmærksom på, at det kan variere meget, hvor meget cerin der skal efterfyldes. Desuden skal styreboksen til partikelfiltersystemet ofte udskiftes i samme ombæring. Men du burde da kunne få et tilbud hos en Peugeot forhandler, hvis du siger tandrem, stort service og partikelfilter?