Forfatter Emne: peugeot 406 motorproblemer  (Læst 2763 gange)

svigt

  • Gæst
peugeot 406 motorproblemer
« Dato: 04. Oktober 2009, 15:27 »
jeg har haft en del problemer med min 406 1,8 fra 1996. Den kører ujævnt og går sommetider helt i stå og det er ligesom om den taber trækkraften. Det er dig kun når den bliver varm. Når den er kold kører den upåklageligt, lige indtil den er varm.Jeg har haft den på værksted flere gange uden at det har ændret nogt.
Bla. er lambdasonden blevet skiftet,og gasspældet renset, nyt benzinfilter. Den har senest været målt på et elektronikværksted, som siger at der ikke er noget elektronisk i vejen.
Ved testen var der 2 fejl: 10 Lambdaregulering signal for lille og 30 Lambdaregulering multiplikativ signal for lille.
Er der nogen der kan hjælpe med hvad det betyder?

Dibbern

  • Gæst
RE: Motor problem
« Svar #1 Dato: 04. Oktober 2009, 17:30 »
Jeg har en TS4. Havde nogle problemer i samme stil. Jeg skiftede tændspolen, samt tændrør. Det er meget nemt at skifte tændspolen. Det tar under 15 min. Du kan købe en tændspole for ca 1700 kr

svigt

  • Gæst
RE: peugeot 406 motorproblemer
« Svar #2 Dato: 04. Oktober 2009, 19:37 »
ok, det er en mulighed,  har du noget bud på hvad fejlmeldingerne betyder?
Jeg fik at vide fra elektronikværkstedet at der ikke var noget elektronisk i vejen.
Er der andre bud?

Dibbern

  • Gæst
RE: Motor problemer
« Svar #3 Dato: 04. Oktober 2009, 19:56 »
Skriver køre computeren en fejlmelding? Jeg var hos Peugeot i Roskilde med min. De satte den lige til deres computer. De fandt ud af det med det samme. De er ganske fair der. Jeg betalte bare hvad det kostede, for at de fandt fejlen. Kr 446. Og jeg mener at det! Det er virkelig ment og enkelt, selv at skifte tændspolen

svigt

  • Gæst
RE: peugeot 406 motorproblemer
« Svar #4 Dato: 04. Oktober 2009, 20:04 »
Jeg betalte ca det samme for testen bare med disse fejlmeddelelser, og de mente ikke at det var noget elektrisk, men snarere noget med målingen af forbrændingen eller noger i den retning - de vidste det ikke.
Men jeg må nok afsted til Peugeot - men det er selvfølgelig altid godt at vide lidt på forhånd  - så tak for det.
Er der nogen bud på fejlmeldingeren?

Dibbern

  • Gæst
RE: Motor problem
« Svar #5 Dato: 04. Oktober 2009, 20:42 »
Jammen hvad skriver den fejlmelding??? Det står typisk på engelsk

svigt

  • Gæst
RE: peugeot 406 motorproblemer
« Svar #6 Dato: 04. Oktober 2009, 22:19 »
De 2 fejlmeldinger står i det første indlæg.