Forfatter Emne: Instrument lys 206 SW  (Læst 2365 gange)

johnjensen

  • Gæst
Instrument lys 206 SW
« Dato: 08. Oktober 2009, 09:33 »
Nærlyset tænder når min motor startes, men instrumentbelysningen tænder ikke, der er man nødt til at dreje stilken hvilket er træls, syntes jeg. Er det muligt at lave det således at instrument lyset tænder sammen med kørelyset, hvis ja, er det svært at lave eller skal bilen til en forhandler for at få det lavet??

pft
John

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: Instrument lys 206 SW
« Svar #1 Dato: 08. Oktober 2009, 11:12 »
Sådan er det også lavet på min 206'er. Læg for sjovs skyld mærke til om dit nummerplade lys tænder når du starter bilen, for det gør det først på min, når jeg drejer stilken :-(

Men ja det burde være rimeligt simpelt at få det til at virke, du skal bare finde relæet til kørelyset, og så luse en ledning på plussen fra relæet. til sikrings gruppen der har med instrumentlys at gøre.

silverfox

  • Gæst
RE: Instrument lys 206 SW
« Svar #2 Dato: 11. Oktober 2009, 21:30 »
Du skal da aldrig nogensinde "luse" nogetsomhelst på en bil med CAN-BUS elektronik!?

Men instrumentlys og nærlys tænder samtidig på min 207. Du kan garanteret få en aut. forhandler til at lave den opsætning for dig.

johnjensen

  • Gæst
RE: Instrument lys 206 SW
« Svar #3 Dato: 16. Oktober 2009, 20:50 »
Tak , jeg prøver at snakke med min mekker. Det eneste der ikke tænder når jeg starter motoren er, er belysningen bag speedometer og omdr tæller, alt andet lyser incl nr pladelys

/John

silverfox

  • Gæst
RE: Instrument lys 206 SW
« Svar #4 Dato: 19. Oktober 2009, 12:05 »
Altså der er jo ikke noget decideret kørelysrelæ. Det styres via BSI boksen. Evt. sidder der osse en sikringsboks, der kan være skyld i problemet...

johnjensen

  • Gæst
RE: Instrument lys 206 SW
« Svar #5 Dato: 21. Oktober 2009, 10:50 »
Peugeot siger at det fungerer som skal og ikke kan ændres, men kan det passe ??
Er der nogen der har haft held med at få det ændret??

/John