Forfatter Emne: 106'er hjælp til tågebaglygte samt tågelygter  (Læst 1499 gange)

OA

  • Gæst
106'er hjælp til tågebaglygte samt tågelygter
« Dato: 25. Oktober 2009, 18:13 »
106 1.4i Independence 97'

Jeg har et besynderligt problem med min tågebaglygte som jeg håber ikke skyldes noget alt for kompliceret!

Tågebaglygten virker rent ud sagt ikke, kontakten på blinkarmen virker og den tænder lyset i instrumentbrættet, problemet er bare at lyset ikke vil tænde. Jeg har skiftet pære uden held, målt på fatningen ved baglygterne men ingen strøm kommer igennem, har tjekket mine relæ og de virker også! Nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?

Derudover har jeg sat tågelygter i og skal have dem forbundet, har fået en blinkarm og lygter fra en hugger. Nogen der ved om der skal trækkes ekstra ledninger, eller er der en der ligger inde med et diagram, brugsforvirring eller andet der kan indikere hvordan det skal laves? - Jeg fik et ledningsnet med fra ophuggeren, men såvidt jeg kan se, er det lavet uoriginalt og tænde tågelygterne sammen med kørelys/langt lys.

Er der forklaring på denne opgave i Haynes? anyone?

På forhånd tak!

Det er min første bil, så bær over med mig!

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: 106'er hjælp til tågebaglygte samt tågelygter
« Svar #1 Dato: 25. Oktober 2009, 18:48 »
Citér
OA skrev:
106 1.4i Independence 97'

Jeg har et besynderligt problem med min tågebaglygte som jeg håber ikke skyldes noget alt for kompliceret!

Tågebaglygten virker rent ud sagt ikke, kontakten på blinkarmen virker og den tænder lyset i instrumentbrættet, problemet er bare at lyset ikke vil tænde. Jeg har skiftet pære uden held, målt på fatningen ved baglygterne men ingen strøm kommer igennem, har tjekket mine relæ og de virker også! Nogen der har en ide om hvad det kan skyldes?

Derudover har jeg sat tågelygter i og skal have dem forbundet, har fået en blinkarm og lygter fra en hugger. Nogen der ved om der skal trækkes ekstra ledninger, eller er der en der ligger inde med et diagram, brugsforvirring eller andet der kan indikere hvordan det skal laves? - Jeg fik et ledningsnet med fra ophuggeren, men såvidt jeg kan se, er det lavet uoriginalt og tænde tågelygterne sammen med kørelys/langt lys.

Er der forklaring på denne opgave i Haynes? anyone?

På forhånd tak!

Det er min første bil, så bær over med mig!



Husk

Reglerne for brug af tågelygter er ifg. Rigspolitiet sådan:

•Tågelygter (for- og baglygter) må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter (færdselslovens § 33, stk. 5).
•TågeFORlygter kan altså i tåge og under kraftig nedbør anvendes i stedet for - men også gerne sammen med - de foreskrevne lygter (typisk nærlys).
•Dog kan tågeforlygter uden for lygtetændingstiden, og under normale vejrforhold, anvendes som kørelys i stedet for nærlys (og ikke sammen med nærlys eller særligt kørelys).
Tågelygter er altså til brug i de mere ekstreme vejrsituationer som tåge og kraftig nedbør og bør anvendes med stor omtanke, da det stærke lys kan være til gene for andre trafikanter. Ikke-korrekt lygteføring kan medføre bødestraf.
3008 II 2.0 Allure Bluehdi