Forfatter Emne: Kobling/gearkasse problemer på 307 2,0 st  (Læst 1262 gange)

sorenk

  • Gæst
Kobling/gearkasse problemer på 307 2,0 st
« Dato: 31. Oktober 2009, 11:59 »
Hej jeg er ny på denne side og synes at det er en super fed side med masser af gode tråde og svar.

Jeg har en 307 fra 2004, der har problemer med enten koblingen eller gearkassen… Når jeg skifter gear kan jeg mærke tænderne, og når jeg kobler ind så giver bilen et ryk, med en lyd… ”Bum” Dette tager min køreglæde fra mig, da jeg ikke kan lade være med at fokusere på dette, jeg har flere gange været forbi Peugeot og fået en mekaniker til at køre en tur i bilen, og hver gang siger de at der er ikke noget galt med hverken koblingen eller gearkassen… og bilen kører som den skal…
Dette mener jeg ikke kan være rigtigt, da jeg oplever, at bilen lige pludselig kan køre godt, forstået på den måde, at gear og kobling, glider som det skal, jeg mærker ikke tænderne når jeg skifter gear, og koblingen giver ikke et ryk i bilen eller siger ”Bum” Det hele glider som smurt i olie…

Da jeg købte bilen blev der skiftet kobling, godt nok en uoriginal… Peugeot ville ikke anbefale mig at få den skiftet, men på den anden side havde de dårlige erfaringer med uoriginale koblinger… Jeg kørte vider i nogle måneder… Og besluttede mig for at få skiftet koblingen og drejet svinghjulet af…

Nøj hvor var jeg glad da jeg hentet bilen, det virkede som det skulle… alt gled som det det var meningen… Men glæden var kort… Jeg er tilbage til samme problem som før… Kørte tilbage til Peugeot og fik en teknikker med ud og køre… Men igen sagde de at der ikke var noget galt med bilen... Jeg mener da at i en så forholdsvis ”ny” bil, burde både kobling og gearkasse glide??

Er der nogen som har et bud på hvad dette kunne være, eller hvad jeg kan gøre får at afhjælpe problemet, eller en god mekanikker som kunne køre en tur sammen med mig og prøve bilen??

På forhånd tak
Søren
« Senest Redigeret: 31. Oktober 2009, 12:00 af sorenk »

huseauto

  • Gæst
RE: Kobling/gearkasse problemer på 307 2,0 st
« Svar #1 Dato: 31. Oktober 2009, 16:59 »
koblingsslavecylinder, eller koblingshovedcylinder .
muligvis en af dem hænger eller er luft i systemet.
En mulighed mere er at de har afdrejet svinghjul på forkert måde at koblingen fejler ikke noget men virker slidt.
Når svinghjulet afdræjes så skal man afdræje også de små hak på svinghjulet lige så meget som svinghjulet.


www.husegracaninauto.com

larsK

  • Gæst
RE: Kobling/gearkasse problemer på 307 2,0 st
« Svar #2 Dato: 01. November 2009, 10:45 »
stor chance for at det er slavecylinderen, det vil ikke være første gang det sker.

sorenk

  • Gæst
RE: Kobling/gearkasse problemer på 307 2,0 st
« Svar #3 Dato: 03. November 2009, 01:11 »
Tusind tak for svarene, jeg vil køre forbi FDM test center og håbe på at de kan på en alle anden måde teste cylinderen før jeg kører til Peugeot og får den eller dem skiftet…

Jeg vender tilbage med resultatet…

Hilsen
Søren