Forfatter Emne: låsebolt  (Læst 2968 gange)

leifc

  • Gæst
låsebolt
« Dato: 24. Januar 2010, 18:48 »
Hej
Er der en der har en god ide' hvordan man får en låsebolt af, har ingen nøgle, der er en der har prøvet at svejse en møtrik på men det holdt ikke.:(

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: låsebolt
« Svar #1 Dato: 25. Januar 2010, 17:04 »
Det kan ordnes med en såkaldt "ornepik" noget med at bore et hul i den bolten, også montere ornen, som skrues ned i hullet.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

sttn

  • Gæst
RE: låsebolt
« Svar #2 Dato: 26. Januar 2010, 17:41 »
Hej

læs dette her hos "folkevogn"... ved ikke linket virker eller prøv hos google i søg "låsebolt mangler nøgle"

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=72&t=22380&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Martinovitz

  • Gæst
RE: låsebolt
« Svar #3 Dato: 26. Januar 2010, 18:15 »
Hej,
Har du mulighed for at finde et modelnummer på én af låseboltene i løs vægt? For med lidt søgning på nettet, kan du finde frem til firmaet som har produceret låseboltene og derigennem købe én. Det gjorde jeg, da jeg manglede en låsebolt til min supra.

Men selvfølgelig havde mine bolte sat sig sindsygt godt fast, så jeg kunne ikke få dem ud selv med de rigtige låsebolte. Der var for lidt gods at bide i.

Jeg har også prøvet at bore dem ud, men da låseboltene er lavet af hærdet stål, gik det ikke så godt. Derefter var jeg i T-Hansen og købe nogle specielle toppe til luftværktøj, som går ind over låsebolten og drejer den ud, men det gik heller ikke. Den kunne ikke få fat om det hærdede stål og der var ikke plads nok... Mine bolte er til dato endnu ikke kommet ud, men jeg håber at du har mere held end jeg.

Hvis du kender en godt lille værksted, kan de med sikkerhed få den/dem ud for dig på no time. De har erfaring og ikke  mindst det rigtige værktøj.