Forfatter Emne: Rust i motohjelm på 406`er  (Læst 25615 gange)

JR Peu406geot

  • Gæst
Rust i motohjelm på 406`er
« Dato: 23. Juni 2005, 17:08 »
Hey all...

Jeg er i den sitution at der er en lille smule rust helt ude i fronten af min motorhjelm på undersiden, på min peugeot 406 fra 2000..
Her den anden dag fik jeg at vide at det er et stort problem for peugeot og at de har skiftet rigtig mange af dem på garantien fordi der er en fejl i dem..

Er der nogle af jer der kan bekræfte dette motorhjelms problem, og mest af alt, har i fået en ny uden beregning ???

J.R.

Viggo Offersen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Rust i motorhjælm!!!
« Svar #1 Dato: 25. Juni 2005, 20:36 »
Vi havde en Peugeot 406 fra 2001 og den var til rep. tre gange så kom der en ny på.

Bo 406 XS4

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #2 Dato: 26. Juni 2005, 23:40 »
Du skal bare henvende dig hos Peugeot. Så tager de formentlig nogle billeder som de sender ind til importøren. Herefter får du besked om du får en helt ny eller den skal repareres i første omgang.

Dette gælder dog kun, hvis den begyndende rust er indefra kommende.

Der er 12 års gennemtæringsgaranti på din bil, så det burde i hvert fald ikke give problemer.

Jeg har selv lige fået skiftet min hos Peugeot Birkerød.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #3 Dato: 27. Juni 2005, 17:00 »
Tak for svarene :)

Jeg har allerede været derovre, men ham jeg skulle tale med, havde selvfølgelig ferie, ham jeg snakkede med sagde oxo, at det havde været et problem for dem med de hjelme..
Men nu skulle ham jeg skal snakke med, være kommet tilbage på pinden, så jeg skal bare lige finde en dag og komme derover igen..

I hører nærmere ;)

Og ja, det kommer indefra, som om det kommer ud af samlingen, der hvor den aller yderste kant er bukket rundt på hjelmen, ikke dessideret tærring, men starten på det, masser af bobler og malingen skaller af i store flager..

J.R.

Marck 206 GT

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #4 Dato: 28. Juni 2005, 08:49 »
Heysan! Jeg har præcist samme problem med min 206'er, tager også selv over til min lokale pug-pusher senere idag...

Ulle V6

  • Gæst
RE: RUSTY 406
« Svar #5 Dato: 18. Juli 2005, 23:59 »
Jeg har lige lavet en dejlig investering i en 406 st.car 3.0 V6 2002
kanon bil og køre som en drøm. MEN til min store overraskelse
opdagede jeg en fejl efter 3 dage at min køler var stået af, og da
jeg står ude ved mit værksted, opdager værksteds adspiranten
gud hjælpme mig dette lille problem. Et stk.s fronthjelm temmelig
med taget af rust. han fortæller mig at det er et ganske almindeligt
problem, og at det er dækket inden for rust garantien,  bare det
opdaget inden det 4 år, så OHØJ der ude ud og tjek jeres kære biler
406 brænder ikke, men den ruster på fronthjelmen.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #6 Dato: 19. Juli 2005, 20:17 »
Tjaaa, så er jeg tilbage, men ikke med godt nyt for mit eget vedkommende :(

Var ved Peugeot idag for at snakke med ham som har med disse reklamationer at gøre.
Men selvfølgelig havde den tegning der havde bilen før mig ikke været til 4 års eftersynet sidste år, og han mente derfor kun der var 1 til at betale, nemlig mig :(
Men han tog 3-4 billeder af rusten og ville sende dem til importøren i København. Han mente der vil gå ca. 1 mdr. før jeg får besked om de vil hjælpe mig med problemet, men han sagde samtidig at de håndhævede det ret hårdt med de der rust eftersyn, som tilmed er gratis....

Jeg skal nok ikke sætte næsen op efter noget, men det skal nu ikke forhindre mig i at krydse fingre :|
I hører selvfølgelig nærmere, når jeg får det brev fra København ;)

J.R.
« Senest Redigeret: 19. Juli 2005, 20:18 af JR Peu406geot »

Ulle V6

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #7 Dato: 20. Juli 2005, 08:51 »
jeg fik en melding der gik ud på at man inden for 4 år skulle ha
den til eftersyn og derved blev det tjekket, men ud over det er der jo 12 år rust garanti på vognen, den må da kunne køres igennem
på den ene eller anden måde:@

Ulle V6

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #8 Dato: 20. Juli 2005, 08:53 »
hvornår var det sidste eftersyn på bilen ?????


vender nok først tilbage på mandag d. 26 da jeg lige skal en tur til
sverige.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #9 Dato: 20. Juli 2005, 15:33 »
Hey igen..

Bilen skal til rust eftersyn ved 4 og 6 år, der er vist et par stykker mere senere, men dem er jeg ikke sikker på, det står nok i instruktionsbogen ;)
Eftersynene er gratis, men man er selv forpligtet til at kontakte Peugeot, når de skal foretages, dette fik jeg at vide den anden dag hos Peugeot, men som sagt har den tidligere ejer af min bil ikke gjort det, da bilen var 4 år sidste sommer, så jeg er nok overladt til mig selv med mit lille rustproblem :(

J.R.
« Senest Redigeret: 20. Juli 2005, 15:34 af JR Peu406geot »

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #10 Dato: 05. August 2005, 15:53 »
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....:D

Kan slet ikke skjule min glæde og ikke mindst overraskelse :o
kom lige hjem fra ferie og der lå det ventede brev fra Peugeot :| , men der stod ikke det jeg troede, der stod nemlig lige nøjagtig, at jeg skulle henvende mig til min lokale Peugeot forhandler og få fikset min motorhjelm, de betaler hele gildet, på trods af at min bil ikke har været til 4 års rust eftersyn.... Yehaaaa !!! :D

Så som ny Peugeot ejer, må jeg sige at jeg nu har haft min første gode oplevelse med dette mærke, udover at køre i bilen selvfølgelig hehe, så er det bare spændende om den skal laves eller skiftes, dette må tiden vise, men jeg vender tilbage og beretter slutningen på denne efterhånden lange med gode historie :)

J.R.

Lessmann

  • Gæst
RE: Rust
« Svar #11 Dato: 05. August 2005, 20:01 »
Jeg har en 406 fra 11/2001 den har både fået skiftet kølerhjelm og bagsmæk på rust garanti da station´s vogne kan få lidt problemmer ved bunden af bagsmæk...men så længe de er til at arbejde med ar det oki:-)

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #12 Dato: 08. September 2005, 22:29 »
Så er sagen afsluttet :)

En helt ny hjelm er malet og monteret, 100% finanseret af Peugeot Danmark..

NICE !!! ;)



J.R.

handymanden

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #13 Dato: 14. September 2005, 14:28 »
efter jeg havde læst jeres indlæg ville jeg lige kaste et blik på min og F... om ikke den er angrebet også, jeg ringede til min peugeot mekaniker og fik at vide at den skulle bare skiftes på grantien , så sabde han også at de sorte vindues-lister i de bagerste døre (dem der skiller vinduerne ad) også har det med at blive hvide , det er også grantien som dækker det .

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #14 Dato: 14. September 2005, 16:23 »
Nice post der....

Det er mine også, så er jeg ikke færdig med min sag aligevel..hehe

Peugeot, here i come.....again ;)

thx m8

J.R.