Forfatter Emne: anbefale sommerdæk  (Læst 1151 gange)

auser

  • Gæst
anbefale sommerdæk
« Dato: 07. April 2010, 08:04 »
vil høre om der nogen der har gode erfaringer på div. dæk mærker jeg søger sommerdæk 195/50 15.
og har kigget lidt på dunlop sp sport fast response, conyinental premium-contact 2 og bf goodrich profiler dæk,  men bliver lidt forvirret når man læser div test på adac.de eller tyretest.com.

men er der nogen som prøvet nogen af de dæk  støjer de og bliver de slidt hurtigt,  comfort og vejgreb????

Nike_405_T16

  • Gæst
RE: Prøv at kigge lidt på Bridge- el. Fire- Stone dæk
« Svar #1 Dato: 07. April 2010, 17:15 »
Hej auser,

Ohh, prøv endelig at kigge på d.o. muligheder !!!

Jeg købte for nogen tid siden et sæt FireStone dæk til min lidt ældre 505'er, og de er simpelthen fantastiske - Det var nærmest som at få en helt ny bil - Dækkene har simpelthen et eminent vejgreb og løfter virkelig bilens køreegenskaber meget højt op, vil jeg sige!

Jeg er derfor ovenud lykkelig for mine FireStone dæk!

Om du skal købe Bridge- eller Fire- stone typen, afhænger nok lidt af hvilke dæk-typer inden for de to mærker, som passer til din bil (BridgeStone dækkene er vist nok et lille nyk bedre end FireStone modellen, tror jeg) - men det var kun sidstnævnte som laver en type, der passede til min 505'er - Derfor valgte jeg i sin tid FireStone dækket.

Jeg har gennem tiden prøvet flere typer dæk (Michelein, Good Year + Continental osv. osv.), men ingen der slår X-Stone dækkene :|

mvh.:

/Nike

larsK

  • Gæst
RE: anbefale sommerdæk
« Svar #2 Dato: 08. April 2010, 22:12 »
jeg har ikke selv gode erfaring med Firestone, de begyndte at støje efter 7mdr brug, og ja der var det rigtige dæktryk i. køre nu med Michelin og dem er jeg super glade for de har kørt 35000km og de fejler intet.