Forfatter Emne: Ny Peugeot Ejer  (Læst 1749 gange)

sinnet

  • Gæst
Ny Peugeot Ejer
« Dato: 15. April 2010, 10:21 »
Hej

Er lige blevet den lykkelige ejer af en 307 st c Hdi 90 hk fra 2004
Men sidder med lidt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Fælge: Ville høre om i har nogen erfaring med økonomien vedr. skift til større fælge - overvejer 16 " 205/55 - kører ca 200 km om dagen - men vil større dæk giver bedre eller værre brændstof økonomi ? Passer speedometeret eller skal den på værksted og ha justeret noget så det passer ?

Økotuning : Nogen der har erfaring vedr. dette ? (bilen har rundet 200.000 km) Har kigget på en model der giver mere moment og ca 29 hk mere, og angiveligt skulle kunne spare op til 20 % på brændstoffet.

På forhånd tak

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Ny Peugeot Ejer
« Svar #1 Dato: 15. April 2010, 11:03 »
http://www.racechip.de/chiptuning/Peugeot-38-h.html
Den her får den til at køre Ca. 1 til 2 km. længere på L. ved blannet kørsel
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

JUK

  • Gæst
RE: Ny Peugeot Ejer
« Svar #2 Dato: 16. April 2010, 19:30 »
hej

brede dæk vil give mere modstand mod vejen der vil føre til et mer forbrug og en chipboks jeg har lige sat en i min 2,0 hdi 406 og den røg da ned med 2-2,5 l/100km ved motorvejs kørsel og det er ikke en økobox

MVHB)

carsten0

  • Gæst
RE: Ny Peugeot Ejer
« Svar #3 Dato: 17. April 2010, 16:40 »
Det skal lige nævnes, at hvis du sætter en chipbox på, kan du ikke regne med øko måleren i bilen mere. Den vil vise alt for flotte tal, da chip boxen spille et pus med ECUen. Få den istedet, omprogrameret af nogen der ved hvad de gør. De kan også lave programmet til dine ønsker med hensyn til km/L eller hk/moment. Husk at koblingen lever et hårdt liv i biler der er tunet til mere moment.

silverfox

  • Gæst
RE: Ny Peugeot Ejer
« Svar #4 Dato: 17. April 2010, 18:56 »
Koblingen i din 307 kan slet ikke holde til den effektforøgelse. Desuden risikerer du både dine indspjtningsdyser og højtrykspumpe ved at chippe den.
Mht. dækkene kan du sagtens montere 205/55-16 uden det vil give dig mærkbart højere brændstofforbrug. Husk at bruge pengene på ordentlige dæk!
Der vil heller ikke være nogen mærkbar fejlvisning, da 307 også fabriksmonteres med 205/55-16.