Forfatter Emne: Anti Polution fault 406 ts4  (Læst 2331 gange)

MickeTS4

  • Gæst
Anti Polution fault 406 ts4
« Dato: 29. April 2010, 17:57 »
Hejsa alle!

Jeg er den lykkelige ejer af en TS4 2001.
Har haft den knab 2 mdr. og har allerede været på
værksted 2 gange..

anden gang kom den med motorlampe og fejlmelding "Anti polution fault" hvorefter den kørte dårligere og dårligere, med udsætten etc. Fik mit værksted til at sætte pc. på og den meldte dysefejl på 2èren. Fik skiftet dysen og kørte "glad" ud 1800 fattigere.
Men ak dagen efter meldte den nøjagtig samme fejl igen og på samme cyllinder... Nogen der har et bud på hvad det kan være, og om det er noget Peugeot er nødt til at se på, eller om jeg selv / mit lille billige værksted kan klare???
På forhånd tak
MVH
Michael

Dibbern

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #1 Dato: 29. April 2010, 22:17 »
Halløjsa. Tillykke med din Ts4. Jeg har selv en Ts4 fra 2002. Købte den i juli sidste år. Efter to måneder lavede den noget i samme stil. Det var tændspolen. Den er rigtig dyr at få skiftet hos Peugeot. 4500kr. Men du kan købe en selv og så skifte den selv. Det tar kun ca 15 min at ordne. Men det er kun hvis du er sikke på at det er den, det er galt med. Men med sådan en Ts4, så vil jeg kraftigt anbefale dig, at lade et ordentligt Peugeot værksted se på den. Det bliver du glad for. Selv kan jeg varmt anbefale Peugeot i Tåstrup. De ved virkelig hvad de har med at gøre!!! De har en mand til et hvert problem. Og det koster slet ikke så meget som rygterne siger. Men tændspolen er nem at skifte selv;)

MickeTS4

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #2 Dato: 30. April 2010, 10:01 »
Tak for svaret!

Tænker jeg måske har fået skiftet en frisk dyse (og så for 1800. Så, en havde fået skiftet en hos Peugeot for godt 1200. Så meget for mit "billige" værksted:o )

Troede kørecomp. er så avanceret at den vil skrive eks. tændspole hvis det er tændspole, men har siden hørt at selv Peugeot nogen gange må lede højt og lavt efter den egentlige fejl..

Har observeret at bilen især sætter ud/taber kraft når jeg holder omdr. lavt og forsøger at skåne. . Hvis den så begynder at hakke og jeg sparker lidt til den er det som om den arter sig. brændstof forbruget er iøvrigt også steget pænt kan jeg se. Og sidst men ej mindst, sveder min motor (lidt) for meget hvilket indebærer at bla tændingssystem er mere eller mindre smurt ind. Hvilket jo kunne bestyrke din teori..

Men er de ovennævnte symptomer noget der bestyrker at det sku være tændspolen eller ser du måske en anden fejl??

MVH
Michael

Dibbern

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #3 Dato: 30. April 2010, 10:45 »
Jeg er ikke mekaniker. Men udtaler mig bare efter hvad jeg selv har erfaret. Efter ca 4 uger efter jeg skiftede tændspolen, som forøvrigt er en aflang klods, så begyndte den at bruge rigtigt meget brændstof. Den trak heller ikke så godt. Det vidste sig så, at det var den forreste lambdasonde. Købte en ny hos min lokale reservedelsforhandler. 1200 kr. 15 min at skifte. Men en rigtig god ide er, at køre den til et godt Peugeot værksted. Feks tilbyder de service, til sådanne lidt ældre biler som vores. Til 1300 kr incl olie og oliefilter. Og så syntes jeg det er rart at ens bil er i hænder, på nogle der går med Peugeot biler hver dag. Og det koster ikke noget hvis de bare skal kigge eller lytte.

MickeTS4

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #4 Dato: 30. April 2010, 10:53 »
Hej igen.

Jeg er helt enig, foretrækker selv at alt på bilen er iorden og lavet af fagfolk..

Så jeg tror jeg runder dem igen. Første gang sagde de ville have 700 bare for at sætte pc. på den men jeg tager en snak med dem da jeg gerne igen vil mærke min TS4 spindeB)

Tak for dine svar
MVH

Ps.
Skiftede fra en Volvo 850 GLE
WUSH
Der er noget mere liv og køreglæde i min TS4

Dibbern

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #5 Dato: 30. April 2010, 11:07 »
Ved ikke hvor du bor? Men Peugeot i tåstrup er dygtige. Jeg gav ikke 700 for, at de bare skulle sætte stikket på. Hvis ikke du bor omkring hovedstadsområdet? Så forhør dig om hvor der ligger et ordentligt værksted, med dygtige folk i dit område.

MickeTS4

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #6 Dato: 30. April 2010, 16:08 »
Bor lige ved siden af Peugeot i Tåstrup. Det var dem der ville ha 700 for at sætte stikket i..

Har talt med dem i anden anledning og synes også de virker pænt kompetente..

Tager forbi og forhører mig i næste uge.

Tak for hjælpen ind til videre

MVH

silverfox

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #7 Dato: 02. Maj 2010, 19:15 »
Spjældhuset er den hyppigste motorstyringsfejl på den motor. Men det vil et aut. værksted osse kunne udmåle.

MickeTS4

  • Gæst
RE: Anti Polution fault 406 ts4
« Svar #8 Dato: 03. Maj 2010, 08:54 »
Okay tak!

Hvis det er det. Vil det så indebære et skift? Eller kan
man justere sig ud af det??

(Fedt at vide jeg muligvis har skiftet en rask dyse, - og så for 1800)

Så ja, - næste besøg blir klart på et aut. værksted (Tåstrup..)  

MVH