Forfatter Emne: mangler omdrejninger  (Læst 1775 gange)

Eulee

  • Gæst
mangler omdrejninger
« Dato: 30. April 2010, 14:51 »
Jeg har lige været en tur ude at køre i min peugeot 406 2,0 hdi og den vil ikke tage mere end 3000 rpm. men den vil godt tage omdrejninger når jeg bare holder i tomgang. Men køre jeg en tur på motorvejen kommer jeg ikke en dag over 120 km/t.
Jeg lukkede op for motorrummet, og gav den omdrejninger manuelt, hvilket resulteerede i jeg kunne mærke der kom noget "falsk" luft enten fra manifolden eller turboén. Nogen der har en ide til hvad det kan være. Den "falske" luft kommer først, når motoren får mellem 3000-4000 rpm. ???
Min kølervæskelampe lyser også konstant, men den mangler ikke væske, hældte ca. 1 dl. på den anden dag.

Eulee

  • Gæst
RE: Selvdiagnose
« Svar #1 Dato: 30. April 2010, 17:58 »
Kan efter at have set i bogen fra bilen se, at det er motorlampen for selvdiagnose der lyser. Der kommer en mærkelig lyd , som om blæseren bliver tændt og giver mere luft, når jeg giver gas.

Eulee

  • Gæst
RE: mangler omdrejninger
« Svar #2 Dato: 30. April 2010, 18:04 »
og antipolution failure lyser også

madmax

  • Gæst
RE: mangler omdrejninger
« Svar #3 Dato: 01. Maj 2010, 19:36 »
jeg har lidt det samme med min 406 2.2 hdi. den er kvik nok til bykørsel og landevejen. men når jeg fyre den af på motorvejen (prøvekørsel) så kan den ikke komme over 4000 rpm. og 165 kmt. når jeg er i frigear kan den godt komme op i omdrejninger.  jeg har skiftet min luftmængdemåler og turbo tryksføleren. men uden ændreinge.:( en 2.2 som min burde jo ikke ha problemer op til 200 kmt. men hvis du kan mærke at der kommer falsk luft, er det så ikke bare at undersøge nærmere hvor det suser fra?

madmax

  • Gæst
RE: mangler omdrejninger
« Svar #4 Dato: 02. Maj 2010, 10:03 »
Jeg lavede lige en 0-100 måling her til morgen. AAAAGGGGGHHHHH!!! 15sec. for en 2.2 136 hk. jeg har fundet ud af at man skal ha en del penge på lommen hvis man løber ind i motor problemer på en Peugeot. trods værksteds testere og teknisk grej kan man ikke finde ud ag en dyt. den eneste løsning er at begynde fra en ende af med udskiftning af komponenter kostende en formue, indtil man MÅSKE rammer problemet. Jeg hader sgu snart den bil :@  ja undskyld mit dårlige humør. men har pt. ofret ca 5000.- på ingen ting.