Forfatter Emne: skift af termostat  (Læst 3481 gange)

sajon

• Gæst
skift af termostat
« Dato: 26. Maj 2010, 14:16 »
Hej

Jeg har en 1999 Peugeot 206 1,9 XR D 3d, men temperaturen kommer aldrig over 70, med mindre der bliver kørt meget hårdt så kan den komme op på 80 grader.

Jeg har ladet mig fortælle det er termostaten. Men jeg har meget lidt forstand på dette selv.

Hvor kan man anskaffe sig en ny af sådanne, kan der være andre ting og kan den skiftes selv, evt med lidt hjælp?

/sajon

morgan

• Gæst
RE: skift af termostat
« Svar #1 Dato: 27. Maj 2010, 09:42 »
hejsa..

Tror ikke på at det er termostat problem du har...
Husk hvis du piller ved køling, så skal den luftes ud, og det er ikke lige nemt, hvis du ikke har prøvet det før.
For mig lyder det fint mht grader..Syntes at du skal køre, og se hvad den siger, når der bliver lidt varmer i luften...

sajon

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27. Maj 2010, 13:50 »
Citér
morgan skrev:
hejsa..

Tror ikke på at det er termostat problem du har...

For mig lyder det fint mht grader..Syntes at du skal køre, og se hvad den siger, når der bliver lidt varmer i luften...

Den har alle tider lagt på 80-90 grader, og er gået ned i km/l til kun at køre ca 16 mod 17.5 til 18 før

MHT udluftning mm så har jeg en fætter der er mekaniker så er jeg sikekr åp vi nok skal løse :D

/sajon

morgan

• Gæst
« Svar #3 Dato: 27. Maj 2010, 22:29 »
melder pas.!!!!

henke

• Gæst
RE: forslag
« Svar #4 Dato: 02. Juli 2010, 18:58 »
Du kan lade bilen stå i tomgang indtil kølermotoren slår til.
Så skal måleren jo vise mere end de 70 grader.
Det kan sagtens være at bilen har temperatur, selv om måleren viser noget andet.

HCS

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02. Juli 2010, 21:53 »
Lyder som en klasikker,din termostat hænger og skal udskiftes,dette kan som du også selv er inde på nemt have med dit højre brændstofforbrug at gør da motorstyirringen reguler benzin mængden bla ud fra motor temp