Forfatter Emne: 206 gearkasse problem - Seriøst hjælp  (Læst 4826 gange)

Niiko

• Gæst
206 gearkasse problem - Seriøst hjælp
« Dato: 14. Juni 2010, 04:13 »
Hej Peugeotclub, jeg mangler virklig nogle svar på hvad der er galt med min gearkasse, håber jeg får noget hjælp her inde :-)

Købte min Peugeot 206, og to uger efter begynder bak gear og drille meget, med den ikke låser sig fast nede i bak gear, så jeg skal holde gearstangen nede for at den er i gear. men stadigvæk hopper den ud af bak gearet, når jeg bakker, og siger en træls lyd..
Så købte jeg de styrestænger - de 2korte, og 1lang ( ved ikke hvad de præcis hedder), og gearskifte. skifter det og rettede beslaget den hvor bak gearet er til, også virker den 1-2 dage, og nu driller den med det samme, og et par dage efter det, så kommer der en træls lyd fra 1-2, og nogle gange 3 gear, lyder som de stænger men er ikke sikker..

Håber virklig jeg får noget hjælp, for har ikke haft den i særlig lang tid, og har ofret mange penge på bilen :-(

Mvh Nikolaj ;)

belastning

• Newbie
  • *
    • Vis profil
RE: 206 gearkasse problem - Seriøst hjælp
« Svar #1 Dato: 22. Juni 2010, 07:47 »
nå man rykker i gearstangen inde i bilen. må der ca være nul slør i den..
ved siden af de tre ny stænger på standstangen. sidder der jo et led, men nogle plast bøs der kan blive slidte.

Niiko

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22. Juni 2010, 14:31 »
Det er rigtig meget slør i gearstangen, men det beslag den lange stang sidder på, det er jo bakgearet, og da jeg rettede det beslag, så virkede bakgear i 1-2 dage, også må det jo have blevet bøjet igen ?

belastning

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 22. Juni 2010, 21:11 »
bøjer kun hvis man er vild ved det..
på tandstangen, sidder der et beslag med en kugle på. den drejer om en lodret akse, tro det er der du skal finde din fejl...

Niiko

• Gæst
RE: :)
« Svar #4 Dato: 24. Juni 2010, 15:25 »
Okay, jeg prøver lige og kigge på det, skriver når jeg har kigget på det ;)

Niiko

• Gæst
« Svar #5 Dato: 10. Juli 2010, 12:04 »
så er mit bak gear fikset, det var beslaget der var helt skævt :)