Forfatter Emne: kromlister 406  (Læst 2520 gange)

asgerk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
kromlister 406
« Dato: 29. Juli 2010, 20:25 »
Hej.

Har som alle andre problemer  med at mine kromlister bobler op, værst med de bagerste men alle har lidt. Har snakket med peugeot og prisen for kun de bagerste er 1500kr + moms (noget med at det er hele den sorte liste man skifter) . så tør ikke tænke på prisen for hele vejen rundt :o jeg kan såmænd også godt overkomme de 2000kr men rimelig irriterende hvis de skal skiftes om 1 eller 2 år igen (og det skal de vel?) nogen der har nogle gode alternativer til de originale skod lister ? det er en 406 2.0 hdi st.car årg 2003 . Jeg har prøvet thansen, bilxperten, google mm, uden ordentligt held. kan man evt bruge noget fra den "gamle" model 406 og så smide kromlisterne LANGT væk?

asger

silverfox

  • Gæst
RE: kromlister 406
« Svar #1 Dato: 29. Juli 2010, 21:58 »
Problemet med listerne er at de ikke kan tåle vind og vejr. Fugt, vejsalt osv. Hvis du køber nye lister, skal du overveje at behandle kromen med noget der ikke irrer. Jeg ved dog ikke lige hvad det skulle være?
Men du kan i princippet godt bruge lister fra den gamle model.

Bondie

  • Gæst
RE: kromlister 406
« Svar #2 Dato: 30. Juli 2010, 17:07 »
En lille indskudt bemærkning er, at Wûrth har lavet et produkt der TIL FULDE beskytter de /f..ing/ kromlister tilfredstillende, men det kræver behandling hver 3 eller 4 måned alt efter kørselsmønster..

Det er en torn i øjnene hver gang jeg kigger på dem :) for mine bobler da self også :@

asgerk

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 20
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: kromlister 406
« Svar #3 Dato: 31. Juli 2010, 11:42 »
fint at listerne fra gammel model passer, er selvfølgelig bare lidt trist at montere dem for de nye med krom er jo rigtig fine når lortet ellers ikke bobler op. Tror da lige jeg vil runde wurth i Aalborg og høre lidt nærmere om produktet, hver 2-3 md er jo ikke så galt hvis det holder ( og ikke koster en milliard ) så det kunne da absolut være en plan. hader de lister når man ellers godt kan lide bilen står pæn og ren osv. men i kender det jo nok alt for godt..... :-(