Forfatter Emne: Bagbro på 405 ??  (Læst 2045 gange)

samba

  • Gæst
Bagbro på 405 ??
« Dato: 09. August 2010, 09:52 »
Hej

Jeg skal ud og kikke på en Peugeot 405 fra 1995 , den har 9 måneder til syn.. den har rullet de 311.000 km.. den er pæn og ikke hærget

Mit store spørgesmål!!!!

Hvordan kan jeg evt: tjekke om bagbroen er iorden..
Ved i om den har smørrenipler (bagbroen)

Eneste fejl efter hvad ejer siger er elrude i venstre føreside .

MVH
Samba

106 Naestved

  • Gæst
RE: Bagbro på 405
« Svar #1 Dato: 10. August 2010, 16:08 »
Tro aldrig på hvad sælger siger. Tro, det kan du gøre i kirken om søndagen. Brug dine egne sanser. Få øjenkontakt med sælger mens han fortæller om bilen og hold øjenkontakten. Kun de mest hærdede kan lyve og bevare et roligt blik samtidig. Blinker han? Ryster underlæben? Får han tics? Hvad laver sælgers hænder? Gentager han sig selv? Siger han det samme om igen bare formuleret på en anden måde? Vidste du, at salgsgas fås på spraydåse? 70 kr. for 400 ml.

Du kan checke bagbroen ved at se på hjulene bagfra. Står de lodret eller hælder de indad eller udad? Se på hjulene og bilens niveau fra siden. Den skal stå en smule højere bagtil. Åben bagagerummet. Sæt dig på kanten gentagne gange for at presse bagbroen i bund. Er der mislyde? Er der hårde steder, hvor den blive hængende? Løft kraftigt op i skærmkanten (brug handsker). Slip langsomt. Mål højden fra vej til skærmkant. Pres bilen ned bagi og slip langsomt. Mål højen fra vej til skærmkant. Er målene ikke ens indenfor et par cm, så er der noget galt. Træk håndbremsen. Få en hjælper til at hjælpe dig med at skubbe bilen frem og tilbage. Du står ved bagenden og lytter efter knirkelyde, gok-gok lyde og anden unormal støj. Tag fat om bagdækket med begge hænder. Få din hjælper til at vugge bilen kraftigt fra side til side bagi. Kan du mærket noget der banker eller skurer? Check dæktryk i for- og bagdæk. Tag så en prøvetur i bilen. Kobbel ud og kør slalom med 5 - 6 ratudslag i tomgang på noget nyt, plant asfalt uden huller. Lyt efter unormale lyde fra bagtøjet. Sejler den med bagenden?

Jeg er en rigtig dårlig bilkøber. Det kan flere brugtbilforhandlere skrive under på.

M.v.h.
106 Naestved

Martinovitz

  • Gæst
RE: Bagbro på 405 ??
« Svar #2 Dato: 10. August 2010, 23:26 »
Hey,
Som en modpol til Naestveds gode liste af kritikpunkter, så find den mest bule og ødelagte vej du kan finde. Hvis komforten ikke er i orden, vil det fremgår her og du vil ikke være i tvivl om en defekt bagbro.

Det kunne selv (på det tidspunkt) min højgravide hustru konstatere..... Hvilket så fik mig til at skifte bagbro, hehe. :)

samba

  • Gæst
RE: Hej
« Svar #3 Dato: 11. August 2010, 10:38 »
Hej

Sælger virkede helt cool.. han havde haft bilen i 3 år.. og har ikke selv hørt noget fra bagtøjet..

Jeg har efterfølgende selv tjekket om der kom lyde bagfra ( nej den er stille - bilen står lige med baghjulene - den står pænt høj .

Efter en køretur syntes jeg ikke der en nogen sejlende kørsel.. den ligger godt på vejen.

Geaskiftet er lidt ( fransk-agtigt ) og kan nok ikke ændres.. men ingen skraten..

Tror det er et godt køb: bilen er fra 1995 7 måned..
Den holder syn til Juli næste år.. Eneste minuser er en lille flænge i forude nederst ( den er vel billig )

Rust på nederste højre bagdør ( kun kanten )- Kabel på venstre fordør til vinduet skulle være sprunget ( svært at skifte ) ??

Den er koksgrå , men jeg kan bare ikke finde farvekoden.. den er bare væk.

altså mere sølv end koksfarvet .. kan nogen hjælpe.. vil gerne have den bagdør fikset.

Ups sidst men ikke mindst ..tak for den forløbig hjælp

MVH
Finn