Jeg har 99% samme problem, som den oprindelige tråd.
Min bil er også ern Peugeot 407 2.0 fra 2004, har i over et år oplevet det samme, der opstår uden noget specifikt mønster og uden jeg kan fremprovokere det.
I perioder kan der gå uger og nogen gange dage, der er heller ikke umiddelbart sammenhæng i antallet af kørte km.
Vi har netop kørt 1300 km. fra Randers til London, hvor fejlen er opstået én gang derover og én gang retur ....
Jeg oplever problemet:
1. Pludselig opståen huggende motorgang, som føles værst, når det er i de laveste gear.
2. Det er muligt, at accelerere imens det står på, dog ubehageligt.
3. Det føles mindre ubehageligt i 5. og 6. gear, men det er der statid og kan ses ved udkobling, hvor den hopper fra 900 til kortvarigt 2000 omdr.
4. Ved tomgang hopper den fra 900 til 2000 omdr. og ved tryk på speederen er der hvid røg fra udstøningen.
efter 2-5 minutter stopper det ligeså pludseligt, som det kom.
Øv øv - det er ellers den bedste motor/bil jeg nogensinde har haft.
Håber der er nogen der med min beskrivelse, sammen med den oprindelige tråd kan hjælpe os mod en løsning :-)
Igennem tiden har jeg forsøgt forskelligt:
1. Autoriseret værksted har ikke umiddelbart kunnet se noget i loggen og derved ikke kunnet gøre noget.
2. Uautoriseret værksted har ved fejlbesked "Antipolution fault ..." blot banket/renset dette et par gange og slået fejlbeskeden fra - hummm
3. Udskriftning af brændstofpump og én af dyserne, da uautoriseret værksted mente, at dette kunne være årsagen. Dette har ikke løst fejlen.
Jeg overvejer flere forskellige løsninger:
1. total udskiftning af brugt tilsvarende motor - nok den dyreste løsning og jeg er bange for det kan være noget andet ...
2. Investering i en PC log, hvilken jeg mener og have set til et par tusinde - Løser ikke problemet, men måske loggen kan påvise fejlen og hjælpe værksted til rep.
3. Det virker lidt som en elektronisk fejl, når den kommer og går ligeså. Derfor overvejer jeg om en udskiftning af motorstyringen.
4. Måske en chiptuning, hvor motorstyringens chip ertstattes af en der er modificeret, hvilket jeg mener kan købes for et par tusinde.
Venligst Thomas