Forfatter Emne: 406 2,0 HDI kobling  (Læst 2358 gange)

gnist47

  • Gæst
406 2,0 HDI kobling
« Dato: 10. Marts 2011, 09:06 »
har prøvet med 2 indlæg mange kigger men ingen ved noget kan ikke være rigtigt der må være et klogt hover, mit problen er at hovedcylinderen ved koblingspedalen virker som om at der ikke er væske i hjælper ikke med almindelig udluftning kan det tænkes at stemplet har sat sig i bund eller hvad ? den er fra 12md 1999  kom nu med et svar / løsning

midph

  • Gæst
RE: 406 2,0 HDI kobling
« Svar #1 Dato: 10. Marts 2011, 12:18 »
..du kunne jo lige tjekke om der kommer væske fra hovedcylinderen, når du træder på koblingspedalen før du skifter hovedcylinder/slavecylinder..løsn lige røret ned til slaven og se om der kommer noget ud..husk klud omkring,da væsken ødelægger lakken..men ellers kan du godt have ret i din teori..mvh.
« Senest Redigeret: 10. Marts 2011, 12:20 af midph »

gnist47

  • Gæst
RE: 406 2,0 HDI kobling
« Svar #2 Dato: 10. Marts 2011, 13:30 »
ja problemet er bare at når jeg træder på pedalen går den i bund og bliver der virker som om at der ikke er væske i hovedcylinderen og der kommer væske ud fra udluftningen på slavecylinderen

midph

  • Gæst
RE: 406 2,0 HDI kobling
« Svar #3 Dato: 10. Marts 2011, 16:47 »
..ok..jamen så er det nok en ny hovedcylinder..hvad enten den skal være ny eller fra hugger eller du selv vil renovere ...prøv at undersøg priserne inden du beslutter dig..du kan jo skille hovedcylinder ad(hvis den kan det),for at se om det er stemplet/stempelstangen der hænger.. fjeder/stang der er knækket ect...typisk kommer der jo gravrust inde i cylinderen,så gummistemplerne blir`ødelagt og væsken løber bagom...er der det ,skal du  glemme alt om at renovere den...bedst er jo en ny...enten original eller uoriginal..døm selv..mvh.
« Senest Redigeret: 10. Marts 2011, 16:54 af midph »

gnist47

  • Gæst
RE: 406 2,0 HDI kobling
« Svar #4 Dato: 10. Marts 2011, 17:35 »
tak for dit svar en original koster ca. 5-600 så prøver at skille inden bestilling