Forfatter Emne: Forbandede Peugeot 206SW 1.4 HDI!!!!!  (Læst 5407 gange)

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
Forbandede Peugeot 206SW 1.4 HDI!!!!!
« Dato: 26. September 2005, 13:39 »
Krafte'eme og sgu!

En lille historie om min rigtig ufede 206SW:

Jeg får bilen sænket hos Peugeot Rødovre, og konstaterer kort efter at bilen har tendens til at trække til højre. Det bliver så værre og værre, og jeg får den så til service hvor de 4-hjuls udmåler den og bla. bla. Det hjælper så ikke en skid, og jeg kører den til service igen, hvor de så igen 4-hjuls udmåler den. Denne gang finder de ud af at den faktisk ikke stod rigtig, og der rettes noget på hjulvinkler. Tilgengæld får jeg at vide at mine dæk er skæve (vinterdæk), og det er dem der er skyld i at den stadig trækker til højre. Godtså.. Jeg kører så på dem indtil det bliver sommer sæson og sætter så mine 16" OZ Crono'er m/Goodyear F1 GS-D3 på, og ja - nu trækker den mere end nogen sinde. Øjensynligt fordi det er tydeligere at mærke på nogle bredere dæk der står bedre fast. Jeg kører så til service igen igen, og de sætter så nogle 14" fælge på - spore den (og finder noget), og siger at "Nu køre den lige". Jeg får en testtur i den med de 14" fælge, men der er meget trafik og tja.. synes stadig der er lidt, men tager til takke med det og får så lige at vide at mine 16" dæk er skæve, og det er derfor den trækker så meget. Da jeg har fået dem på, ja... så trækker den _meget_ til højre. Stadig bedre, men ikke perfekt.

Jeg har så et andet problem. Bilen er begyndt at lyde en sporvogn, eller som om dækket larmer mere nogen steder på dækket end andre, og så ryster bilen, så jeg kørte ned til Center Dæk og Fælge i Glostrup for at få afbalanceret alle 4 hjul for at sikre mig at det ikke var det der var problemet, men inden de får kørt den op på liften siger dene ene gut: "Dit bagdæk er helt firkantet", og så får jeg den op på liften og det er faktisk synligt med det blotte øje at dækkene har sådan en form for buler, og jeg spørger så hvordan det er kommet, hvortil han svarer at det garanteret er bagbroen der er skæv. Ja - den har jeg jo hørt før, og Peugeot Rødovre har sagt at det har de aldrig hørt om på 206SW'erne, så det undre mig en del. Jeg kan så også konstaterer at mine bagdæk er blevet helt slidt ned. Der er altså mindre mønster på bagdækkene end på fordækkene!

Jeg kører så til Peugeot, og der får jeg bare den samme smøre: "Vi har jo firhjuls udmålt den, så den fejler ikke noget". Hvis jeg spørger hvordan mine bagdæk så er blevet skæve, så får jeg bare at vide at det vidste han ikke. Fedt! Jeg står nu med en bil der kun kan hive 10-15000 km ud af at sæt bagdæk før de et slidt helt ned, og der er ikke noget man kan gøre ved det.

Hvad fanden gør jeg? Bilen er jo sænket (Hos Peugeot Rødovre), så jeg kan kun få det udbedret hos dem, da fabriks garantien bortfalder på hele undervognen når den bliver sænket! Havde de oplyst mig om det, så var den aldrig blevet sænket hos Peugeot - de er jo pisse dyre!!

Hvad har jeg nu:
- Bil der trækker til højre
- Skæv bagbro (åbenbart)
- 2 nedslidte dæk til en værdi af ca. 2500,-

/Christian

NiCoL

• Gæst
RE: Hmm
« Svar #1 Dato: 26. September 2005, 18:31 »
Nu ved jeg ikk hvor dækkene er købt, meeen hvis det er peugeot de er købt ved, ville jeg da gå helt amok derude... Det kan sgu ikke passe.. Hvis der ikk er garanti på dækkene, så må der da være garanti på det de laver på deres værksted. Det kan sgu ikke passe at hvis man får lavet sin bil ved et PEUGEOT værksted at de ikk kan finde ud af at lave den... De må sgu konstatere hvad fejlen er ellers må du da få dine penge igen og tage til et andet Peugeot værksted!

Christian Jensen - Webmaster

• Administrator
  • Full Member
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Forbandede Peugeot 206SW 1.4 HDI!!!!!
« Svar #2 Dato: 28. September 2005, 22:14 »
Citér
NiCoL skrev:
Nu ved jeg ikk hvor dækkene er købt, meeen hvis det er peugeot de er købt ved, ville jeg da gå helt amok derude... Det kan sgu ikke passe.. Hvis der ikk er garanti på dækkene, så må der da være garanti på det de laver på deres værksted. Det kan sgu ikke passe at hvis man får lavet sin bil ved et PEUGEOT værksted at de ikk kan finde ud af at lave den... De må sgu konstatere hvad fejlen er ellers må du da få dine penge igen og tage til et andet Peugeot værksted!

Jeg har nu kontaktet FDM og fået 4-hjuls udmålt min bil hos dem, og det viser sig at bilen er fuldstændigt forkert sporet. Så nu har jeg sendt en skriftlig klage til Peugeot Rødovre, og så må jeg jo vente og se hvad de finder ud af - for nu er der ingen tvivl! Der er fejl på min bil - og fejlen burde have været rettet af Peugeot!

/Christian

NiCoL

• Gæst
RE: Forbandede Peugeot 206SW 1.4 HDI!!!!!
« Svar #3 Dato: 28. September 2005, 23:26 »
Hmm... Bare vis dem hvem der bestemmer :D