Forfatter Emne: Skift af brændstoffilter, 206, hvordan afmonteres studserne?  (Læst 1740 gange)

Fiskeren

  • Gæst
Jeg har forsøgt at skifte brændstoffilteret på min 206 1,6 8V fra 1999, hvor filteret sidder under tanken i højre side. Problemet er bare, at jeg ikke kan få de (fordømte) vinkelstudser af selve filteret. Hvordan får man dem af???
I Haynes' udmærkede manual (billede 16.3 på side 1A 13) ser det såre enkelt ud. Man skal bare trykke fastgørelsesklemmerne på studserne (vist som hvide på billedet) sammen og trække studserne af. Men på min ser det anderledes ud. Der er ikke nogen klemmer man kan presse sammen, men derimod to 2-3 mm tykke gevækster/vinger på studsen næsten helt inde ved filteret, men de kan IKKE trykkes sammen. De er en del af studsens faste gods. Har prøvet at klemme dem med en tang, men de bevæger sig ikke, og jeg vil jo ikke ødelægge studserne. Har også prøvet at "vippe" studserne af med et fladt stemmejern sat ind imellem filter og studs - men de vil ikke af. Der er noget der klemmer stærkt omkring kraven på filteret.
Er der to slags studser til 206'eren, hvor Haynes viser den ene slags og der på min er en anden slags?
Gode råd til at få studserne af søges!!