Forfatter Emne: Motorproblemer på en 2.0 16V  (Læst 1133 gange)

Noerregaard

• Gæst
Motorproblemer på en 2.0 16V
« Dato: 13. Maj 2011, 11:06 »
Hej alle

Jeg håber i kan hjælpe mig med lidt vejledning.

Min 2.0 16V har gået ujævnt et stykke tid. Motoren sidder i en Peugeot 605 fra 1995. Motoren har gået 245.000 km og har overholdt service.

Mit problem ligger i, at motoren går enormt ujævnt i tomgang (Den nærmest "ruller" ved tomgang, hvor den virkelig kæmper for at holde sig igang).
Tomgang går dog op og ned, som om den elektroniske choker prøver at udligne. Ved bak og igangsættelse går motoren i stå hvis der ikke gives gas til 2200 omdrejninger

Når motoren er varm og der standses(Gassen slippes), dykker motoromdrejninger så lavt, en enkelt gang, at motoren næsten går i stå.

Når motoren får omdrejninger er der ingen problemer, og motoren går jævnt ved alle former for arbejde.

Det skal hertil nævnes at tomgangen nu er stillet til det absolut højeste, da den ellers sætter ud med det samme - også mens den kører.

- Er der nogen der herinde har en idé om, hvad det kunne være? Roder selv med biler, men ville lige hører før jeg går igang med dette?

Venlig hilsen
Patrick

Grindsted

• Gæst
RE: urolig tomgang
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2011, 16:39 »
Det lyder som en tomgangsmotor. Der sidder et elstyret spjæld i indsugningen og virker den ikke kan man ikke styre tomgangen. Koster ikke en formue hos en hugger.