Forfatter Emne: Startproblem med en 306 Diesel  (Læst 1577 gange)

JesMac

  • Gæst
Startproblem med en 306 Diesel
« Dato: 27. Juli 2011, 23:12 »
Jeg har et problem med min 306 D fra 94. Den vil ikke rigtig starte.

Når den har stået en dag er problemmet der. Den forvarmer fint og når jeg så drejer nøglen helt om starter den men går istå igen. Herefter vil den ikke starte før starteren har slået motoren rundt i 10 - 20 sek. Også kommer der en del hvid røg fra den.

Det skal måske lige siges at den lige har fået skiftet ventildæksel pakningen efter den havde smidt al olien ud en dag. Den holder dog fint olien nu og bruger ikke vand.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startproblem med en 306 Diesel
« Svar #1 Dato: 27. Juli 2011, 23:39 »
Jeg vil mene der er tale om luft i brændstoftilførsel  , prøv og se om der kommer luftbobler i slangen mellem filter og pumpe  , det behøver ikke være nogen synlig lækage af olie  da det er sugesiden og mange gange er utætheden så lille at den ikke er synlig

JesMac

  • Gæst
RE: Det er nok rigtig
« Svar #2 Dato: 28. Juli 2011, 17:07 »
Jeg er næsten sikker på at du har ret. Og jeg har prøvet nu at kigge det hele lidt igennem. Men jeg syntes ikke jeg kan konstaterer nogen utætheder.
Hvordan tjekker jeg det der med luftbobler. Er det noget som kommer ved slangerne (stofslange) eller skal jeg kigge et andet sted måske skille noget ad ?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Startproblem med en 306 Diesel
« Svar #3 Dato: 29. Juli 2011, 00:23 »
Det er lettest hvis slangen er gennemsigtig  , men tror det er håndpumpen på brændstoffilteret luften kommer ind    det du kan gøre er at købe et universalt bensinfilter med 2 stutse på  og sætte imellem  ved godt det er lidt svært at få luften ud  og kapasiteten er ikke så stor  men da det kun er som forsøg  er det udmærket

JesMac

  • Gæst
RE: Tror der er fat i noget rigtigt med filteret.
« Svar #4 Dato: 15. August 2011, 13:41 »
Jeg har nu skiftet brændstoffilteret og siden da er der ingen problemmer. Det var også nærmest helt sort ;-)

Tak for hjælpen