Forfatter Emne: Dør lås Peugeot 308  (Læst 2721 gange)

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Dør lås Peugeot 308
« Dato: 24. August 2011, 18:30 »
Jeg har observeret at jeg får en besked på display om at døren i højre side ikke er lukket. Det er den nu. Når jeg får denne besked kan jeg efterfølgende ikke låse bilen med nøglen, da låsen ^springer^op igen.
Der må være tale om en defekt låsekontakt, men jeg kan ikke umiddelbart se hvor kontakten sidder.
Jeg kan læse mig til at kontakten måske er indbygget i selve låsen, og hele baduljen så skal skiftes. ?

Pris og råd modtages.:D
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Calimic

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 63
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dør lås Peugeot 308
« Svar #1 Dato: 25. August 2011, 19:21 »
Kan det evt. have noget at gøre med at du mangler strøm på batteriet ( i din anden tråd) ?
/Calimic

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dør lås Peugeot 308
« Svar #2 Dato: 25. August 2011, 21:26 »
Kontakten sidder i låsen  og når den ikke registrer døren er lukket   låser den op igen     slukker loftlyset ?

obak

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dør lås Peugeot 308
« Svar #3 Dato: 26. August 2011, 09:26 »
Jeg mener lyset er slukket, men er ikke sikker.

Dog har jeg lagt mærke til i nogen tid at når jeg skal starte står der i displayet at "Economy mode er Active" ??

Igår ladede jeg batteriet helt op, og hertil morgen skreve den igen Economy mode Active.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Dør lås Peugeot 308
« Svar #4 Dato: 26. August 2011, 18:48 »
Ja  er du sikker på at loftlyser slukker  efter lysforsinkeren er færdig  hvis det brænder vidre  er det  BSI boksen der slukker det efter en halv times tid   og så skriver den Economy active  den går i sparefunktion  alternativt kan du slukke det manuelt  for at se om det hjælper    hvis bilen ikke har kørt  går den hurtigere i economy hvis der er forbrug
« Senest Redigeret: 26. August 2011, 18:52 af KHJ »