Forfatter Emne: 106, 1996 bliver varm....  (Læst 1037 gange)

Dina

  • Gæst
106, 1996 bliver varm....
« Dato: 10. September 2011, 21:02 »
Hej !

Jeg er ny her og har lige for første gang købt en Peugeot. Det er en 106´er fra ´96. Umiddelbart en fin bil, der burde kunne trille mig på arbejde vinteren over (jeg kører mc i sommerperioden)

Nu har jeg så fået plader på bilen og har i dag kørt den hjem (knap 30 km) fra ham jeg købte den hos. Havde den omkring min bror, der bor tæt på, for lige at lave et minitjek ift olie osv. Her fyldte vi lidt vand på, da det så ud som om der ikke var meget på.
Undervejs hjemad var jeg inde og tanke, her observerede jeg intet mærkeligt. Jeg kørte stille og roligt, 80-90 stykker hele vejen hjem.

Da jeg kom hjem og bilen holdt stille, opdagede jeg, at bilen var blevet varm og der kom røg/damp op under hjelmen og ind i kabinen via luftkanalerne. Det havde jeg intet set til på turen ellers.

Da jeg åbner hjelmen ser jeg, at der pibler vand op fra kølerbeholderen, ned på motoren, hvor det fordamper. Det ser også ud til, at der muligvis er løbet lidt vand ud i bunden, men mængden er svær at vurdere.

Nu tænker jeg så hvad der kan være galt med den. Worst case må være - så vidt jeg kan læse - toppakningen. Det håber jeg virkelig ikke det er.

Hvad kan det være ?

Vh Dina
- en stakkels ny Gøjser-ejer