Forfatter Emne: angle eys  (Læst 4101 gange)

ghommy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 51
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
angle eys
« Dato: 25. Januar 2012, 11:10 »
Er det lovligt at sætte angle eys på en peugoet 405...tænker på syn...???

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: angle eys
« Svar #1 Dato: 25. Januar 2012, 17:47 »
Citér
ghommy skrev:
Er det lovligt at sætte angle eys på en peugoet 405...tænker på syn...???


Nope.
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

ghommy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 51
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: angle eys
« Svar #2 Dato: 27. Januar 2012, 13:40 »
Har fået at vide at de kan synes da de er E-godkendt

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: angle eys
« Svar #3 Dato: 27. Januar 2012, 17:12 »
Citér
ghommy skrev:
Har fået at vide at de kan synes da de er E-godkendt

Hej
Jammen der kan jo fåes mange forskellige E-godkendte varer, men det gør det jo ikke altid lovligt at montere.

Ps: Jeg aner ikke om angel eyes er lovlige eller ej.
« Senest Redigeret: 27. Januar 2012, 17:13 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

myggen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: angle eys
« Svar #4 Dato: 28. Januar 2012, 09:01 »
Citér
ghommy skrev:
Er det lovligt at sætte angle eys på en peugoet 405...tænker på syn...???


din bil skal have automatisk lys dæmping så den selv juster lygterne efter hvor meget du fylder i bilen og det har din ikke.
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91

silverfox

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #5 Dato: 28. Januar 2012, 09:15 »
Jeg tror angel eyes forveksles med xenon-lys? Begge dele er så vidt jeg ved ulovlige at eftermontere.

Holgato

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #6 Dato: 03. Februar 2012, 08:40 »
Ej nu må folk GODT NOK lige tage sig sammen!

Xenon eftermonteret er ikke ulovligt så længe visse kriterier er opfyldt - det er en mindre liste, som bliver taget til sidst.

Angel Eyes er som bekendt lygteføringen som BMW har stået for at få på markedet. Det fungerer som ofte som positionslys på de nye serier - hvor det ligeledes agerer kørelys.

Det kan i dag fås indbygget i stylingslygter til rigtig mange biler - både godkendt og IKKE-godkendt.
Selvfølgelig skal lygterne være godkendt (I EU via. et E-mærke regulativ) og er E-mærket eksisterende så er lygten godkendt. End of discussion!
At så der blvier monteret blå og lilla pærer i lygten... Ja så er lyset ulovligt, men lygten er jo stadig ganske godkendt :)

Dernæst så er der hurtigt nogen der stiller spørgsmål til om det er lovligt som positionslys da loven siger at der Må og SKAL kun være 2 positionslys på en bil - og i denne sammenhæng er der flere ringe i hver lygte eller ved Audi er der jo mange små som danner en stribe.
Nu er det sådan at 1 lygte tæller som 1 lys. - dvs. at selvom Audi har 12 små lys som positionslys så tæller det som 1 lys fordi det er i 1 lygte.
Ligeledes med Angel Eyes... Du kan have 100 ringe i 1 lygte. Så længe det er i 1 lygte så tæller det som 1 positionslys. Det skal alt sammen bare stadig overholde lovgivningen om at det skal kunne ses tydeligt på 300m afstand uden at være blændende.

Som i kan se her på min egen bil:


Det er GANSKE godkendt. jeg har 2 ringe og 1 mini-spot i hver lygte, men de agerer stadig kun som 1 positionslys hver lygte.

Jeg håber det er forståeligt og ellers så skal jeg gerne på efterspørgsel prøve at forklare bedre :)

Kiggede lige hos min elskede pusher og kan se at Angel Eyes som er GODKENDT til 205'eren er ganske realistisk:
http://www.astina.dk/405/peugeot-405-forlygter-angeleyes-sort-p-109796.html?cPath=41_121



Vi kan da lige med det samme tage reglerne for Xenon så de er på plads

- Lygtehuset skal være godkendt til HID montage (Godkendelsen vil ofte være støbt ind i lygtehuset)
-Der skal være automatisk niveau regulering således lygtestilling uanset tryk på bagakslen vil være korrekt.
-Der skal være automatisk lygtespuler/vask (det kan evt. være hver 3. gang der bruges sprinklervæske at så får lygterne en tur)
-Medmindre nær/fjernlys er bygget i samme pære (Bi-Xenon) så skal nærlys være fortsat tændt når fjernlys tændes

Igen - noget der undrer så sig til! :) jeg vil med glæde hjælpe.
Jeg tjekker af og til herinde, men er mest at finde på bilgalleri - link i signatur
« Senest Redigeret: 03. Februar 2012, 08:43 af Holgato »

silverfox

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #7 Dato: 03. Februar 2012, 12:46 »
Find lige et Xenon kit der opfylder alle de krav? Det er derfor jeg betegner det som ulovligt, da det i næsten alle tilfælde ikke kan eftermonteres.
Mht angel eyes har jeg ikke stødt på det i anden sammenhæng, end blå nårlyspærer. Hvilket heller ikke er helt efter bogen.

morgan

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #8 Dato: 04. Februar 2012, 09:39 »
Citér
silverfox skrev:
Jeg tror angel eyes forveksles med xenon-lys? Begge dele er så vidt jeg ved ulovlige at eftermontere.


Man må godt sætte angel eyes på bilen, bare ikke xenon lys...
Jeg forstår ikke hvorfor det er lovligt at købe xenon lys her i dk, for de er forbandet, når det er hjemmefusk.
Folk tror at det er det samme, men det er 2 forskellige systemer.

Xenon lys er der en masse krav som skal opfyldes, og 90% af dk's bilpark opfylder ikke de krav.( gider ikke skrive hvilke krav, da det kan slås op på nettet)

angel eyes må du bruge som kørelys, selvom de har de fine runde lysrammer.

Dette er en direkte refortælling fra en A+synsmand.

Holgato

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #9 Dato: 04. Februar 2012, 21:18 »
Silverfox... HVor mange Angel Eyes har du så set i dit liv? - for det lyder som om du kører forbi den samme Brian hver morgen til arbejde i hans gamle E30 med Thansen  lys...
At du kan se et blåt skær i kanten af lyset er ganske normalt ved lygter med D-linse... HVad end det er Mazda, VW, Audi standard lygter eller stylingslygter... ja sågar HUMMER eller BUGATTI... så grundet D-linsen vil der være et blåligt (næsten violet) lysskær i lyskeglens kant.

Det er seriøst langt ude det der! :)


Og for fanden hvor er det noget FIS du lukker ud!
Et Xenon sæt kan da sagtens være godkendt!

Men det er sgu da ikke Xenon sættet der skal opfylde alle de krav... det er montagen...

Du kan da heller ikke sige at en bilkarosse får svært ved at blie godkendt fordi der ikke er nogen baglygter på... Altså det er nu sådan at det bliver lovligt i sammenhæng med andre ting -.-

Det tager da ikke så meget hukommelse på 1. sal at forstå at ALLE delene skal være godkendt hver især for at kunne blive monteret lovligt sammen :P

Prøv engang at læs herunder i produktbeskrivelsen:
http://www.autobixen.dk/shop/xenonkit-h1-4300k-45880p.html

RENT faktisk vil jeg faktisk sige at det kan i faktisk ALLE tilfælle gøres lovligt! Det er bare ikke nok at kun Xenon sættet er godkendt - Der hører ligeledes alle kriterierne med som jeg listede i mit tidligere indlæg :)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: angle eys
« Svar #10 Dato: 04. Februar 2012, 21:56 »
billed af lovlig xenon


billed af brian xenon/xenon kit


Der kommer jo ikke noget lys ud af brian xenon, udover det der rammer modkørende i hovedet:)
« Senest Redigeret: 04. Februar 2012, 22:47 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Holgato

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #11 Dato: 05. Februar 2012, 22:17 »
Nu pas på med sådan et billede fordi "Brian Xenon" som du så fint har klassificeret det, kan også laves ordentligt! :)

Nu er det en HERRE ringe sammenligning det der, da brian-billedet højst sandsynligt er blevet taget af en bil med parabol lygter :)

Der var nogle biler i 90'erne der blev godkendt med xenon i paraboler, men langt størstedelen er i dag bag D-linser.

Hvis du stoppede xenon i mine parabol lygter så ville det se ud lige som originalt xenon :)
forskellen ville bare være at jeg ingen niveau regulering har eller lygtevask :P

morgan

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #12 Dato: 12. Februar 2012, 10:23 »
Citér
Holgato skrev:
Nu pas på med sådan et billede fordi "Brian Xenon" som du så fint har klassificeret det, kan også laves ordentligt! :)

Nu er det en HERRE ringe sammenligning det der, da brian-billedet højst sandsynligt er blevet taget af en bil med parabol lygter :)

Der var nogle biler i 90'erne der blev godkendt med xenon i paraboler, men langt størstedelen er i dag bag D-linser.

Hvis du stoppede xenon i mine parabol lygter så ville det se ud lige som originalt xenon :)
forskellen ville bare være at jeg ingen niveau regulering har eller lygtevask :P


Pas nu på blodtrykket, for det lyser sikkert også.
X-Light er fedt, når det virker... Der er desværre mange der ikke kan og vil montere x-Light rigtigt og med de forskrifter der er med. Det medfølger fare for andre, som ikke kan se en skid, når Brian kommer forbi.
Lys nu om dage er så godt, så man behøver ikke at hedde Brian, men bare købe nogle gode Phillips eller Osram pære...

Til ALLE tænk jer om inden X-light bliver monteret... Der er andre i trafikken....

Holgato

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #13 Dato: 12. Februar 2012, 22:11 »
X-light... jah jo... vent lidt - hvad hulen er der tale om? :P for det første så er der endnu ikke blevet snakket om noget der hedder X-light her og ved nærmere eftertanke... Hvad ER X-light? xD

Den måde du skriver på lyder til at du taler om xenon.

Men for det første har jeg da kun pointeret det samme som dig? jeg stiller mig da på ingen måde uenig

Dernæst så din prædiken om hvor forkert det er? :P altså nu har det intet med trådens emne at gøre. Det blev bare forklaret i og med at nogle spurgte ind til det og du gør jo ikke andet end at repeterer ;)

MMackenhauer

  • Gæst
RE: angle eys
« Svar #14 Dato: 27. Februar 2012, 18:02 »
Hej
Det er fuldt lovligt at havde angel eyes på også til syn.
Jeg har en 405 der er gået gemmen syn med dem på både foran og bag på ;)