Forfatter Emne: Skæve bremser på Peugeot 306.. IGEN!  (Læst 6402 gange)

Dejbjaerg

• Gæst
RE: Skæve bremser på Peugeot 306.. IGEN!
« Svar #15 Dato: 02. Marts 2012, 11:12 »
Fandens :( Nå, jamen jeg laver bærekuglen. Eventuelt i begge sider. Og så må jeg jo se..

mrQ

• Gæst
« Svar #16 Dato: 05. Marts 2012, 16:07 »
det kan være hvis dine flancer er tynde så skal du kryds spænde dine fælge 3kg-6kg og sidst 9kg. da man bare spænder alt hvad men kan gør man flancerne skæve og dermed at det kan bremse skævt. navet kan desværre så også være skæv

Dejbjaerg

• Gæst
« Svar #17 Dato: 06. Marts 2012, 11:00 »
Jeg så lidt på den i weekenden. Hvis jeg tager hjulene af og drejer skiven rundt, kan jeg se at den højre helt sikkert er skæv. Afstanden mellem skiven og klodserne ændrer sig og man kan også mærke en smule modstand, der ikke er ens hele vejen rundt. Det kan jeg ikke med den venstre. Så det ser ud som om det kun er højre skive, der bliver skæv. :(

mrQ

• Gæst
« Svar #18 Dato: 06. Marts 2012, 16:03 »
kører du på stålfælge eller alufælge?

doc405

• Gæst
« Svar #19 Dato: 07. Marts 2012, 07:58 »
hvor køber du dine bremser. og er det en masiv eller fast skive vi snakker om

Dejbjaerg

• Gæst
« Svar #20 Dato: 07. Marts 2012, 11:25 »
Det er ventilerede skiver vi snakker om.

Lige nu er det Delphi-skiver, som jeg har fået fra min mekaniker-pusher, men det samme skete med skiverne forhandleren havde sat på. Hvilket mærke det var, ved jeg ikke. Men han skiftede dem, fordi han syntes bilen rystede lidt. To uger efter var hans skiver så skæve.

Bilen er købt engro, så der er ingen garanti:)

Dejbjaerg

• Gæst
« Svar #21 Dato: 07. Marts 2012, 11:59 »
Jeg kører med ventilerede, Deplhi skiver. Men de originale skiver, som forhandleren satte på lige inden jeg købte bilen, blev også skæve. Jeg ved så ikke om det rent faktisk var originale skiver, eller om de var fra Thansen..

Lige nu kører jeg med stålfælge, men fejlen kommer også, når jeg kører med alufælge :( Det er endda alufælge med masser plads til der kan komme luft ind til skiverne..

doc405

• Gæst
« Svar #22 Dato: 07. Marts 2012, 13:03 »
prøv når du kør en tur inde i buen hvor du skal bremse ofte, også lige mærk om der er varme forskæl få fælgene foran for bremser kan godt hænge periodevis når de bliver varme

mrQ

• Gæst
« Svar #23 Dato: 07. Marts 2012, 15:32 »
det er nok skæve flancer og nav så der skal nyt af det da de er tynde flancer. hver gang du har hjul af skal du kryds spænde med tre rækkefølger 1:3kg- 2:6kg- 3:9kg
vi havde problemer med det førhen og specielt med stålfælge.

Dejbjaerg

• Gæst
« Svar #24 Dato: 07. Marts 2012, 19:11 »
Citér
doc405 skrev:
prøv når du kør en tur inde i buen hvor du skal bremse ofte, også lige mærk om der er varme forskæl få fælgene foran for bremser kan godt hænge periodevis når de bliver varme

Det vil jeg prøve. Jeg sætter snart sommerfælgene på, så er det lidt nemmere at komme til bremserne. :) HVIS nu den højre hænger, når den er varm, hvad er der så galt?

Citér
mrQ skrev:
det er nok skæve flancer og nav så der skal nyt af det da de er tynde flancer. hver gang du har hjul af skal du kryds spænde med tre rækkefølger 1:3kg- 2:6kg- 3:9kg
vi havde problemer med det førhen og specielt med stålfælge.

Jeg har godt nok altid spændt med 9 kg fra starten. Kan de virkelig spændes skævt så let? Hvis navet og flancen var skæv, ville jeg så ikke kunne mærke små rystelser, når skiverne er nye? Der er nemlig ikke det mindste. Jeg har læst, at hvis navet er skævt, vil rattet ryste en smule, når man bremser. Ikke noget man kan se, men bare meget, meget lidt. Og det gør den overhovedet ikke.

doc405

• Gæst
« Svar #25 Dato: 07. Marts 2012, 21:31 »
så skal du rense caliperen og give den en ny oring

mrQ

• Gæst
« Svar #26 Dato: 08. Marts 2012, 09:05 »
det er ret følsomt desværre så de skal spændes 3-6-9kg
det kan godt komme lige pludselig

Dejbjaerg

• Gæst
« Svar #27 Dato: 08. Marts 2012, 12:40 »
Citér
doc405 skrev:
så skal du rense caliperen og give den en ny oring

Det lyder ikke så slemt. Det vil jeg undersøge - tak :)

Citér
mrQ skrev:
det er ret følsomt desværre så de skal spændes 3-6-9kg
det kan godt komme lige pludselig

Det lyder straks dyrere :( Jeg har ellers trøstet mig selv med, at det ikke er navet, netop fordi jeg ikke kan mærke det mindste, når bremserne er nye.

mrQ

• Gæst
« Svar #28 Dato: 08. Marts 2012, 13:22 »
ja desværre men prøv gøre hvad doc405 siger til at starte med bare for en test, men bare husk at kryds spænde frem over :)

Dejbjaerg

• Gæst
« Svar #29 Dato: 08. Marts 2012, 17:08 »
Citér
mrQ skrev:
ja desværre men prøv gøre hvad doc405 siger til at starte med bare for en test, men bare husk at kryds spænde frem over :)

Jeg har altid krydspændt mine hjul, jeg har bare aldrig gjort det i de trin der. :D Fejlen må også have været på bilen fra da jeg overtog den :( Jeg prøver mig frem, tak for svaret :)