Forfatter Emne: Peugeot 406 1.8 96 startsproblemer  (Læst 2743 gange)

Stime

• Gæst
Peugeot 406 1.8 96 startsproblemer
« Dato: 07. Marts 2012, 14:12 »
Jeg har en peugeot fra 96 som jeg har været rigtig glad for indtil for 3

måneder siden, jeg bor et sted hvor både mig og min kæreste har en

bil, og min holder som regel yderst, det sker så et par gange om året

at hun møder før mig, og jeg skal derfor flytte min bil for at hun kan

komme på arbejde, det gjorde jeg så i morges, men blev noget skuffet

da jeg 1½ time efter selv skulle på arbejde, jeg sætter mig ind drejer

nøglen og alle lamper i instrumentbordet virker og opføre sig normalt,

men starten går slet ikke igang, batteriet forsvinder på displayet når

jeg drejer nøglen som normalt men starteren vil ikke, jeg fik den dog

startet da jeg fik naboen til at hjælpe mig med at skubbe den igang.

jeg havde det samme problem for 3 måneder siden men jeg købte nyt

batteri og havde ikke de problemer før nu igen. Jeg mistænker min

startspærre da den er slået fra, men kan ikke sige noget 100% så vil

hører om der er andre der har haft samme problem altså hvis man

tænder den rykker den 10 meter og slukker den så vil den bare ikke

starte uden at få et ordenligt skub bagi

håber nogle kan hjælpe

lassesmeden

• Gæst
RE: Peugeot 406 1.8 96 startsproblemer
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2012, 18:36 »
kan i holde tomgang på bilen ? og hvad hvis i træder på speederen.?
Kommer der så liv i den?

Hilsen Låsesmeden

Stime

• Gæst
RE: startsproblemer
« Svar #2 Dato: 07. Marts 2012, 18:51 »
har brugt det meste af dagen idag på at teste den lidt, og ud fra hvad jeg har målt har den masser strøm, og det er kun når den bliver startet og så slukket lige efter hinanden så er det som om starteren ikke vil tage fat anden gang jeg vil tænde den, den har ingen problemer med at holde tomgangen den kører rigtig godt når den starter, jeg arbejder i ballerup og hvis jeg kører derhen er der ingen problemer med at få den startet igen, men når jeg som sagt tænder og slukker den så vil den slet ingen ting, jeg mistænker nok starteren lidt, men er slet ikke sikker :( og jeg går ikke ud fra det vil hjælpe at trykke på speederen for starteren kører slet ikke
« Senest Redigeret: 07. Marts 2012, 18:52 af Stime »

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #3 Dato: 07. Marts 2012, 20:58 »
Citér
Stime skrev:
har brugt det meste af dagen idag på at teste den lidt, og ud fra hvad jeg har målt har den masser strøm, og det er kun når den bliver startet og så slukket lige efter hinanden så er det som om starteren ikke vil tage fat anden gang jeg vil tænde den, den har ingen problemer med at holde tomgangen den kører rigtig godt når den starter, jeg arbejder i ballerup og hvis jeg kører derhen er der ingen problemer med at få den startet igen, men når jeg som sagt tænder og slukker den så vil den slet ingen ting, jeg mistænker nok starteren lidt, men er slet ikke sikker :( og jeg går ikke ud fra det vil hjælpe at trykke på speederen for starteren kører slet ikke

det kan evt være starteren der er død men det kan også være det tykke kabel der går fra starteren til bateriet der er iret i enden, er det hvidt i enden af kablet så skift det, jeg har selv prøvet det før
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Stime

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08. Marts 2012, 07:58 »
okay jeg takker mange gange må se om jeg kan få checket det kabel uden at sende den til en mekanikker har hørt det ikke skulle være så svært, så kører den på gør det selv i morgen, tak for hjælpen jeg vender tilbage med evt fejl :)

corvenius

• Gæst
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2012, 10:46 »
når den gør det mad at den ikke vil starte så løsne lige - polen og drej den lidt og så spænd den igen

Stime

• Gæst
« Svar #6 Dato: 08. Marts 2012, 12:50 »
det har jeg nu prøvet men den vil stadig ingenting, så jeg går ud fra det er starteren, jeg prøver at se om jeg kan få en mekanikker til at slå fast om det er det, så vender jeg tilbage så andre med samme problem ved hvad det er :)

men syntes stadig det er mystisk at det er kun når jeg kører meget korte ture den gør det. Kører jeg en lang tur er det 1/100 gange den ikke vil starte næste gang jeg skal bruge den :S
« Senest Redigeret: 08. Marts 2012, 12:50 af Stime »

rem-dk

• Gæst
« Svar #7 Dato: 08. Marts 2012, 15:47 »
Jeg har før haft en fra 96. Der stod starteren af da den var ca 10 år gammel. Så det er ikke ukendt.

Guppy

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: starter
« Svar #8 Dato: 08. Marts 2012, 23:01 »
Prøv at slå tænding til bilen - og kortslut så starteren med en velegnet skruetrækker (Lav forbindelse ml den tynde styrestrøms ledning og det tykke kabel. Så ved du om starteren kan køre rundt. hvis den kører kan du så bagefter måle med en prøvelampe om den får styrestrøm, hvis ikke den får det er det jo så fra starteren og bagud fejlen skal findes :( Hvilket godt kan være mere kompliceret på de nyere biler :(
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Stime

• Gæst
RE: Problem fixet
« Svar #9 Dato: 13. Marts 2012, 16:07 »
så har jeg været hos mekanikeren og slap med skrækken, det var heldigvis kun rust ved kablet der går fra starteren til batteriet, han måtte dog skrue lidt for at komme ind og få renset den så det er bare super :)

tak for tippene det er altid rart at kunne stå og fortælle dem hvad det kan være så man ikke lige pludselig får en ordenlig regning med oveni hatten :)