Forfatter Emne: centrallås i 405 er  (Læst 1545 gange)

knobberup

  • Gæst
centrallås i 405 er
« Dato: 15. Marts 2012, 18:15 »
Hejsa.
Jeg har en 405 er årg 91. Centtrllåsen har sit eget liv og nu er døren i førersiden uhjælpelig låst i.
Nu vil jeg se om jeg kan få dørbeklædningen af selvom døren er lukket og låst. MEN,kan man koble det centrallås fra og så bare låse bilen af manuelt ?
Jeg er på ingen måde mekaniker eller bilentusiast,så er der nogen her der har nogle gode bud ?

Dejbjaerg

  • Gæst
RE: centrallås i 405 er
« Svar #1 Dato: 15. Marts 2012, 18:21 »
Er låsen eftermonteret eller original? Hvis den er eftermonteret er det let lige at tage den motor fra, som trækker låsen. Hvis den er original, sidder motoren til låsen (ihvertfald på en 306'er, men der er nok begrænset forskel) i selve låsen. Om man bare kan tage kablerne fra den, og bruge den som en normal lås, ved jeg ikke. Men det er da forsøget værd :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: centrallås i 405 er
« Svar #2 Dato: 15. Marts 2012, 23:39 »
De motorer der låser i dørene er løse og ikke integreret i låsen  , men bilen kan da låse manuelt alligevel selv om C-låsen ikke virker  hvorfor vil du tage ledningerne af ...  det får ikke døren til at åbne medmindre låsemotoren har sat sig fast og forhindrer bevægelsen på låseknappen

knobberup

  • Gæst
RE: Clås i 405 er .
« Svar #3 Dato: 16. Marts 2012, 21:15 »
Først tak for jeres svar.
Måske jeg skal forklare nærmere.
Da batterierne løb tør i den fjernbetjening der fulgte med bilen da jeg købte den henvendte jeg mig til den lokale Peugeotforhandler. Den slags havde han aldrig set før selvom der er et Peugeotlogo på den.
Udfra det vil jeg antage at det er eftermonteret.
Selve fjernbetjeningen virkede ok det først år hvorpå den svigter trods nye batterier.
Derpå gik det fint med bare nøglen i begge døre i for.