Forfatter Emne: centrallås i 405 er  (Læst 1545 gange)

knobberup

  • Gæst
centrallås i 405 er
« Dato: 15. Marts 2012, 18:15 »
Hejsa.
Jeg har en 405 er årg 91. Centtrllåsen har sit eget liv og nu er døren i førersiden uhjælpelig låst i.
Nu vil jeg se om jeg kan få dørbeklædningen af selvom døren er lukket og låst. MEN,kan man koble det centrallås fra og så bare låse bilen af manuelt ?
Jeg er på ingen måde mekaniker eller bilentusiast,så er der nogen her der har nogle gode bud ?

Dejbjaerg

  • Gæst
RE: centrallås i 405 er
« Svar #1 Dato: 15. Marts 2012, 18:21 »
Er låsen eftermonteret eller original? Hvis den er eftermonteret er det let lige at tage den motor fra, som trækker låsen. Hvis den er original, sidder motoren til låsen (ihvertfald på en 306'er, men der er nok begrænset forskel) i selve låsen. Om man bare kan tage kablerne fra den, og bruge den som en normal lås, ved jeg ikke. Men det er da forsøget værd :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: centrallås i 405 er
« Svar #2 Dato: 15. Marts 2012, 23:39 »
De motorer der låser i dørene er løse og ikke integreret i låsen  , men bilen kan da låse manuelt alligevel selv om C-låsen ikke virker  hvorfor vil du tage ledningerne af ...  det får ikke døren til at åbne medmindre låsemotoren har sat sig fast og forhindrer bevægelsen på låseknappen

knobberup

  • Gæst
RE: Clås i 405 er .
« Svar #3 Dato: 16. Marts 2012, 21:15 »
Først tak for jeres svar.
Måske jeg skal forklare nærmere.
Da batterierne løb tør i den fjernbetjening der fulgte med bilen da jeg købte den henvendte jeg mig til den lokale Peugeotforhandler. Den slags havde han aldrig set før selvom der er et Peugeotlogo på den.
Udfra det vil jeg antage at det er eftermonteret.
Selve fjernbetjeningen virkede ok det først år hvorpå den svigter trods nye batterier.
Derpå gik det fint med bare nøglen i begge døre i for.
SÅ,,begyndte problemerne at dukke op. Når jeg ville låse i føresiden kunne den eksvis nogle gange låse dørene men ikke bagageklap og klappen til benzindækslet. Andre gange låser den kun een dør og ikke resten. Kørte jeg på ujævnt underlag låste det hele op og i flere gange under kørsel.Og vice versa. Kombinationsmulighederne for dens låsen op og og mangel på samme er uendelige. Min egen " mistanke" går på en løs forbindelse. Bruger man låsepalerne indvendigt er det præcist det samme :o
Og nu står jeg så med en venstre fordør der er urokkelig låst.
Jeg har sågar oplevet at da jeg smækkede en trailer på anhængertrækket låste hele lortet med nøglerne siddende i tændingen og motoren gående (DER var jeg sikker på jeg var med i skjult kamera).
Så nu vil jeg sådan set bare have den låst op så jeg er fri for at være til grin hver gang jeg skal ind og ud af min bil. Haha.
Så min tanke er at få døren op og så evt helt undvære at kunne låse bilen hvis det er det der skal til.
men jeg aner ikke hvordan jeg præcist gør for at være ærlig og som sagt har jeg nada forstand på biler .
Har mere udyende bud modtages de med kyshånd.
På forhånd tak og god weekend :)

knobberup

  • Gæst
RE: Clås i 405 er .Så KHJ. jeg vil da udfra dit svar tro
« Svar #4 Dato: 16. Marts 2012, 21:18 »
Så KHJ,,udfra dit svar vil jeg da tro at motoren har sat sig. Så hvad gør man så ?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: centrallås i 405 er
« Svar #5 Dato: 16. Marts 2012, 21:24 »
Hvis du har en  fjernbejtening af første type hvor nøglen ikke sidder i  er den original så der sidder et relæ til styring af centrallås med et 9 benet brunt stik på  afhængig af årgang sidder det oppe over handskerummet eller til højre for ratakslen under skjoldet  du kan bare tage stikket  af så er det hele ude af drift og virker kun mekanisk med nøglen