Forfatter Emne: 107 abs & asr/esp & vsc fejl  (Læst 5762 gange)

morgan

  • Gæst
107 abs & asr/esp & vsc fejl
« Dato: 30. Marts 2012, 20:16 »
Hej

 min kone var ude og køre igår og hun kom over i rilleside spor ved et vejarbejde...

2 sec efter lyser ABS, ASR&VSC på hendes bil.

Når bil slukkes og startes igen, så lyser intet men den lyder som abs og asr er tilsluttet konstant, når man kører i bilen. Det er aktivt selvom at der ikke bremses.....det hele lyder som om at det er ved at splitte sig selv ad. ( ingen lamper lyser)
Efter 500 meter, så lyser alle lamper igen og den kører perfekt.
Bil slukkes og startes igen, og så forfra med møllen.

var sikker på der var røget en Abs krans, så jeg har haft hjul af og der er intet at se.( krans er i konsol) så den er beskyttet

Jeg skal på værksted på mandag på Amager. Har taget sikring til abs styreboks, så jeg ikke får ubehalige oplevlser inde på motorvej.
(kan en Abs censor misinformere styreboks, så den tror at jeg kører på is.???)

Hvad er fejl.?????
Er det forsvarligt at jeg tager sikring til styreboks.???

mvh
Morgan
« Senest Redigeret: 30. Marts 2012, 20:32 af morgan »

308GTI

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 abs & asr/esp & vsc fejl
« Svar #1 Dato: 30. Marts 2012, 21:03 »
Det havde samme symptomer som min 407 da jeg havde skiftet ABS føler g ramt føleren på lejet. Ingen lamper lyser ved start, men kørte ganske få meter og bremsen "sparker" igen som om jeg kørte på is men efter 500m meldte ABS/ESP fejl og kunne bremse igen "normal" men uden ABS/ESP. Et lejeskift løste fejlen ved ikke om det er det samme som din men lyder identisk mht fejl. :(.

morgan

  • Gæst
RE: 107 abs & asr/esp & vsc fejl
« Svar #2 Dato: 30. Marts 2012, 21:10 »
Citér
Min407SW skrev:
Det havde samme symptomer som min 407 da jeg havde skiftet ABS føler g ramt føleren på lejet. Ingen lamper lyser ved start, men kørte ganske få meter og bremsen "sparker" igen som om jeg kørte på is men efter 500m meldte ABS/ESP fejl og kunne bremse igen "normal" men uden ABS/ESP. Et lejeskift løste fejlen ved ikke om det er det samme som din men lyder identisk mht fejl. :(.


smile

Har haft fat i hjul i h/v side og der er ikke slup og leje snakker ikke.

Men ja' der kan godt være strøget en krans, det er bare mærkeligt at den stopper med at knurre, når abs osv begynder at lyse.....

Det er det der en gåde for mig:|

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 107 abs & asr/esp & vsc fejl
« Svar #3 Dato: 30. Marts 2012, 23:52 »
Citér
morgan skrev:
Citér
Min407SW skrev:
Det havde samme symptomer som min 407 da jeg havde skiftet ABS føler g ramt føleren på lejet. Ingen lamper lyser ved start, men kørte ganske få meter og bremsen "sparker" igen som om jeg kørte på is men efter 500m meldte ABS/ESP fejl og kunne bremse igen "normal" men uden ABS/ESP. Et lejeskift løste fejlen ved ikke om det er det samme som din men lyder identisk mht fejl. :(.


smile

Har haft fat i hjul i h/v side og der er ikke slup og leje snakker ikke.

Men ja' der kan godt være strøget en krans, det er bare mærkeligt at den stopper med at knurre, når abs osv begynder at lyse.....

Det er det der en gåde for mig:|


Det der er galt er så længe lamperne ikke lyser er der ikke fejl på det og ABS reagerer ud fra det den måler på hjulenes hastighed  ,,,  når lamperne tænder er der fejl og ABS systemet bliver deaktiveret  altså helt ude af funktion  og derfor reagerer den ikke hjulenes hastighed mere og bremsen er pludselig blevet normal  og bilen fungerer som en uden ABS

morgan

  • Gæst
RE: 107 abs & asr/esp & vsc fejl
« Svar #4 Dato: 02. April 2012, 21:22 »
Nu skal I høre.....

Har sat puter på idag.

Den sagde abs fejl i højre side.

Jeg splitter alt ad, for at komme til abs. og for at tjekke krans.

Vil pille abs censor ud, da computer melder den fejl. Den knækker som alle andre gør.

splitter fortøj ad for at få trækaksel ud for at banke gammel stk censor ud.

HVAD SKER DER... EN LILLE PISSE MAGNETKRANS LIGGER OG GRINER AF MIG...  

dvs at den krans er røget af, da konen kørte over de chikane striber.

DEN KRANS SIDDER PÅ FORHJULSLEJE, OG DET FEJLER INTET... Skal købe nu ny abs censor og nyt forhjulsleje...

Tillykke Peugeot, hvor er det noget ged der er lavet.

det er sku ebberrød bank.:@

silverfox

  • Gæst
RE: 107 abs & asr/esp & vsc fejl
« Svar #5 Dato: 02. April 2012, 21:28 »
Det er ikke Peugeots skyld......det er en Toyota!

morgan

  • Gæst
RE: 107 abs & asr/esp & vsc fejl
« Svar #6 Dato: 02. April 2012, 21:36 »
Citér
silverfox skrev:
Det er ikke Peugeots skyld......det er en Toyota!


Så burde Peugeot sælge de magnet strimler med dobbelt klæbne tape..

den lille ged koster vel 2 kroner...

Håber sku' ikke at det er samme system på min 207 SW'er
« Senest Redigeret: 02. April 2012, 21:47 af morgan »