Forfatter Emne: Hjælp...abs og esp lyser  (Læst 1774 gange)

xana

• Gæst
Hjælp...abs og esp lyser
« Dato: 05. April 2012, 18:20 »
hejsa

ca 1 km før jeg kom hjem,begyndte abs og esb lamperne og lyse:| , hvad gør jeg nu???,har lige fået sommerdæk på for 2 dage siden.nu har peugeot nok ikke åben imorgen,kan jeg godt køre med det??

hilsen Mikael
« Senest Redigeret: 05. April 2012, 19:29 af xana »

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Hjælp...abs og esp lyser
« Svar #1 Dato: 05. April 2012, 20:17 »
Citér
xana skrev:
hejsa

ca 1 km før jeg kom hjem,begyndte abs og esb lamperne og lyse:| , hvad gør jeg nu???,har lige fået sommerdæk på for 2 dage siden.nu har peugeot nok ikke åben imorgen,kan jeg godt køre med det??

hilsen Mikael

Hej
Ja du kan sagtens køre, når lamperne lyser viser de bare at abs og esp er frakoblet.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

ftoft

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. April 2012, 10:04 »
Du kan jo prøve at finde en her inde med PP2000 som vil udlæse fejlkoden for dig så ved du hvad der er galt. Er det en af dine ABS sensore foran så koster de ca. 200,- stykket og det tager 10minutter at skifte dem. Du skal bruge en 10mm top of er forbundet med et lille stik i hjulkassen.
Er det bagpå kan det være at du bare skal rense ABS sensorene.....
så ro på :D

xana

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. April 2012, 19:39 »
den lyser ikke mere,men når jeg trykker på esp knappen inde i bilen,
sker der ikke noget,så der er nok sket noget,kan det være efter der er kommet sommerdæk på,tænker på om de har ramt abs ´en ? eller sider den bag bremseskiven?
jeg bor omkring karup ved ikke om der er nogen her inde der har sådan en måler??? for det er nok en HELT anden pris ved peugeot:( .

Ellers tak for hjælpen