Forfatter Emne: Peugeot 206 startproblemer  (Læst 2589 gange)

Bjarke2000

• Gæst
Peugeot 206 startproblemer
« Dato: 06. April 2012, 16:32 »
Hejsa... Håber at der er nogen herinde som kan hjælpe... Det hele startede for ca. 1½ år siden... Bilen ville ikke starte. Starteren kører men motoren ville ikke gå igang. Jeg måtte fragte den til peugeot. de mente de at havde fixet problemet, MEN nej. Igen til et peugeot værksted og igen mente de at de havde fixet det... Det skete vel 3 gange indtil de fik skiftet en antenne til startspærren. Derefter har det virket indtil nu, eller rettere det har virket indtil nu med min reserve nøgle. Med hovednøglen har det ikke virket i 1½ år. I sidste uge fik jeg bilen synet hos peugeot, og de kikkede igen lidt på problemet med hovednøglen... De konstaterede at det var en helt ny nøgle der skulle til. Der er bare et problem.. Den nøgle til min 206model bliver ikke lavet mere og der kan ikke fremskaffes en nøgle på anden måde... Siden sidste uge er min reservenøgle begyndt at brokke sig... Jeg sætter nøgle i tændingen og drejer. man hører at den prøver at sætte igang, men den vil bare ikke... Så kan jeg forlade bilen og en ½-1time senere kan jeg komme tilbage og starte bilen uden problemer...
Hvad helvede er det???

Er det startspærren der fucker??? Hvis det er, kan man så få peugeot til at slå startspærren fra???
Er det anden form for el fejl?
Kan det være at jeg bare er mega uheldig at begge nøgler er gået i stykker??? Skal da lige sige at jeg har da kastet og svinget rundt med hovednøglen, så forståeligt nok hvis den er blevet defekt pga. dårlig behandling. Men reservenøglen har jeg passet på som et lille barn.

Peugeot har prøvet at skifte antenne, computerboksen til startspærren, ledninger mellem tændingen-startspærren-antenne-computerboks. De har kodet nøglerne 2 gange.
Antennen som de skiftede sidder stadig i bilen idag. Jeg ved ikke hvor meget af de ledninger de prøvede med, stadig sidder i...

Håber på lidt hjælp her
Mange tak på forhånd
« Senest Redigeret: 06. April 2012, 16:34 af Bjarke2000 »

CT

• Gæst
RE: startproblemer !
« Svar #1 Dato: 22. April 2012, 21:06 »
det skulle vel ikke tilfældigvis være en 16v, i så fald skift olie til en 5/30 ell. tyndere, det er et kendt problem at ventilerne i 16v modellerne har det med at sætte sig, og så kan de ikke starte ;)