Forfatter Emne: Typiske 307 problemer ?  (Læst 2513 gange)

Sovsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Typiske 307 problemer ?
« Dato: 13. Maj 2012, 21:06 »
Hej

Jeg regner lidt med at købe mine forældres 307 1,6 xr 2002 lige om snart.
Er der nogle ting jeg skal ha kigget efter på sådan en fætter ? Og er der ting der ikke holder ret længe ?
Den har ikke været på et aut. værksted i 8 år. Er der noget software som jeg bør få opdateret ?

På forhånd tak.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Typiske 307 problemer ?
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2012, 22:12 »
Hej
Har sådan en fætter, og er rigtig glad for den, den starter sgu hver gang.:) 307 er jo gennemprøvet teknik.
Det største problem med Peugeot er jo deres strøm, du kender jo nok bilen, men tjek om alt elektrisk virker. F.eks sædevarmen har med at gå i dem, og det er hammer dyrt at få lavet, da der skal ny sædebund til.
Ellers synes jeg ikke jeg kan komme i tanke om noget, jo forresten min har et par små rustpletter oppe ved stoplampen i bagklappen, det er lidt træls.:(
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

mekker

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 77
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Typiske 307 problemer ?
« Svar #2 Dato: 15. Maj 2012, 18:20 »
forreste fjeder.bærekugler.sædevarme,forlygte pærer.

det er hvad der har været af problemer på min 307 hdi

Sovsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Typiske 307 problemer ?
« Svar #3 Dato: 19. Maj 2012, 10:05 »
Han fandt et par ting på undervognen, ellers intet. Noget med nogle pendulstænger og en bærearmsbøsning. Nu overvejer jeg lidt at køre den til et 5+ eftersyn hos Peugeot, og så få skiftet de ting samtidig. Plus nogle originale klodser, for den piver ad h.. til i bremserne lige nu.
Ved I om det er noget dyrt noget at få skiftet disse ting ?

silverfox

  • Gæst
RE: Typiske 307 problemer ?
« Svar #4 Dato: 19. Maj 2012, 13:04 »
Nu er jeg ikke helt sikker på hvad der menes med "pendulstænger", men jeg vil gætte på at det er de forreste stabilisatorarme? Slidte bærearmsbøsninger må påregnes på så gammel en bil og er en slid del. Desuden skal det være i orden når den skal synes.
Det er ikke vildt dyrt, prisen kommer an på værkstedets timepris. Men få lavet det 5+ eftersyn og få et overslag over hvad resten koster.

Sovsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Typiske 307 problemer ?
« Svar #5 Dato: 19. Maj 2012, 14:23 »
Det var vist noget ved stabilisatoren. Sådan en tynd stang på ca 30 cm. Den var helt løs i den ene side. Men bør jeg ikke skifte dem begge, når nu de er igang ?

silverfox

  • Gæst
RE: Typiske 307 problemer ?
« Svar #6 Dato: 19. Maj 2012, 22:37 »
Hvis den ene ikke fejler noget, er det eneste argument for at skifte den at du så ved den er ny og fejlfri. Du behøver ikke at skifte en del der ikke fejler noget, spar du hellere de penge.