Forfatter Emne: pærer på 206  (Læst 1742 gange)

auser

• Gæst
pærer på 206
« Dato: 05. Juni 2012, 07:04 »
min pærer på kørelys og parkeringslys  har det med at springe rimlig tit?  har hørt at det er et kendt problem på 206 at der kommer for meget strøm til lyset og at pæren springer så?  

har noget et fif hvad det evt kan skyldes så man kan komme problet til livs

midph

• Gæst
RE: pærer på 206
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2012, 07:33 »
..ja det er rigtigt,at der har været en livlig debat om dette problem..der er kommet flere forskellige løsningsforslag såsom..en modstand der kan kobles på..dyre pærer med garanti o.lign. ..jeg selv har gjort det modsatte..køber de billige pærer i f.eks Jem&Fix og har siden ikke haft nogle problemer ..(skifter dem altid parvis)..kun at de selvfølgelig i ny og næ springer, som jo er helt normalt og har altid en reserve i handskerummet,så jeg kan skifte på en mørk landevej,hvis uheldet en sjælden gang er ude..men prøv dig frem..mvh

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2012, 09:51 »
Hej
Jeg bruger Osram Ultra Life, de holder på min.

Det med parkeringslyset synes jeg ikke at have hørt skulle være et problem.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

dalle83

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05. Juni 2012, 12:39 »
Citér
auser skrev:
min pærer på kørelys og parkeringslys  har det med at springe rimlig tit?  har hørt at det er et kendt problem på 206 at der kommer for meget strøm til lyset og at pæren springer så?  

har noget et fif hvad det evt kan skyldes så man kan komme problet til livs

Du ka købe en pæresikring ved Peugeot.. (ik voldsomt dyr) Den ska bar monteres mellem plus og minus direkte på batteriet. Skulle tage de overspændninger der måtte komme,og skulle forbedre levetiden på dine pære. Har selv monteret minde af dem i min tid ved Peugeot. Der var delte meninger om de virkede fra kunder.

LHK

• Gæst
« Svar #4 Dato: 06. Juni 2012, 13:12 »
Jeg har købt Osram Ultralife til 199,- i Thansen... Der er 3 års garanti på dem, så hvis de springer kan man bare få nogle nye i Thansen.