Forfatter Emne: Træk på 206  (Læst 2742 gange)

Gnuen

  • Gæst
Træk på 206
« Dato: 19. Juni 2012, 06:05 »
Hej, jeg har netop erhvervet mig min første Franske bil, en 206 5 dørs 1,4hdi fra 08.

Men den er uden træk, pengene er begrænsede i min lille familie, så jeg overvejer at finde et brugt træk ud fra ideen om at der må være masser af dem hos div. ophuggere, de har trods alt lavet dem i 14 år.

Her er udfordringen, for jeg kan faktisk ikke finde ud af hvilke jeg kan/skal vælge, kan se på bosal.dk at de har forskellige træk og ledninger alt efter om den er fra før eller efter 03.

1. Hvad er forskellen på modeller før og efter 03, når vi snakker træk?

2. Og så vil jeg gerne have slået fast, om det er rigtigt at det SKAL være et aftageligt træk?

3. Er det tidskrævende/dyrt at få monteret ? (og kræver det special værktøj/viden?)

silverfox

  • Gæst
RE: Træk på 206
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2012, 12:57 »
Forskellen er at biler efter 2003 har en form for "intelligent" computerstyring. Det har intet at sige i forhold til trækket, kun ledningsnettet.
Trækket skal være aftageligt, da krogen blokerer for tågelygten i kofangeren. På en 2008 model skal ledningsnettet til trækket tilkobles BSI boksen, det er ikke så svært, men man skal vide hvad man gør.

Gnuen

  • Gæst
RE: Træk på 206
« Svar #2 Dato: 19. Juni 2012, 20:17 »
Tak for et super godt svar, på min første peugeot post :)

ESI boksen sidder så vidt jeg kan se inde i kabinen under rattet.

Nogle hints til hvordan jeg lettest får en ledning der ind, er det gennem den der "luft sluse" der typisk er i bagagerummet. og så ellers bare ind under listerne ved dørene (det er en 5 dørs)

Får i øvrigt min bil i morgen, smutter jeg til fyn og henter den.... Uhh har lidt sommerfugle i mavsen.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Træk på 206
« Svar #3 Dato: 19. Juni 2012, 20:28 »
Citér
Gnuen skrev:
Tak for et super godt svar, på min første peugeot post :)

ESI boksen sidder så vidt jeg kan se inde i kabinen under rattet.

Nogle hints til hvordan jeg lettest får en ledning der ind, er det gennem den der "luft sluse" der typisk er i bagagerummet. og så ellers bare ind under listerne ved dørene (det er en 5 dørs)

Får i øvrigt min bil i morgen, smutter jeg til fyn og henter den.... Uhh har lidt sommerfugle i mavsen.

normalt er der nogle gummi propper i bunden af bagagerummet, som er lavet til at føre et kabe igenem:)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Træk på 206
« Svar #4 Dato: 19. Juni 2012, 23:36 »
Citér
Gnuen skrev:
Hej, jeg har netop erhvervet mig min første Franske bil, en 206 5 dørs 1,4hdi fra 08.

Men den er uden træk, pengene er begrænsede i min lille familie, så jeg overvejer at finde et brugt træk ud fra ideen om at der må være masser af dem hos div. ophuggere, de har trods alt lavet dem i 14 år.

Her er udfordringen, for jeg kan faktisk ikke finde ud af hvilke jeg kan/skal vælge, kan se på bosal.dk at de har forskellige træk og ledninger alt efter om den er fra før eller efter 03.

1. Hvad er forskellen på modeller før og efter 03, når vi snakker træk?

2. Og så vil jeg gerne have slået fast, om det er rigtigt at det SKAL være et aftageligt træk?

3. Er det tidskrævende/dyrt at få monteret ? (og kræver det special værktøj/viden?)


Jeg er ikke enig  , der er 2 typer kofangere en alm og en sport og din er med sport og der er ikke samme afstand fra overkanten af kofangeren og til tågelygten  og hvis du får et forkert kan tågelygten ikke komme ind i hullet   så der er 2 forskellige træk med aftagelig kugle

Gnuen

  • Gæst
RE: Træk på 206
« Svar #5 Dato: 20. Juni 2012, 06:37 »
Det lyder plausibelt, er der i øvrigt noget jeg kan teste i forbindelse med overtagelse af bilen.

Ved godt det går væk fra egen tråd, men har testet alt el i kabinen og kigget lys, ja endda siddet og ristet min røv, for at tjekke om sædevarmen virkede.

Derudover har jeg bare brugt øjne og ører og kørt en god tur.

2Alsing

  • Gæst
RE: Træk på 206
« Svar #6 Dato: 20. Juni 2012, 13:01 »
Gå på ditonet.dk og find en af samme årgang og model, så skulle det gerne passe på, og hvis din bil e forberedt til træk så sidder der et stik i højre side bag baglydten som du tilslutter ledningsnettet til (plug and play..), lige over tågebaglygten sider der en gummi prop til at føre kablet igennem.

2Alsing

  • Gæst
RE: Træk på 206
« Svar #7 Dato: 20. Juni 2012, 13:07 »
Citér
Gnuen skrev:
Det lyder plausibelt, er der i øvrigt noget jeg kan teste i forbindelse med overtagelse af bilen.

Ved godt det går væk fra egen tråd, men har testet alt el i kabinen og kigget lys, ja endda siddet og ristet min røv, for at tjekke om sædevarmen virkede.

Derudover har jeg bare brugt øjne og ører og kørt en god tur.


Vær opmærksom på om din køler blæser virker.. typisk fejl på 206. at blæseren kun kører på en hastighed, og skyldes en ledning der er irret over til relæet der styre dette..

Har selv en fra 09 med dette problem.

Gnuen

  • Gæst
RE: Træk på 206
« Svar #8 Dato: 30. Juni 2012, 20:49 »
SÅ er der sgu træk på vognen.

Efer en del bøvl med at finde et egnet brugt træk, endte jeg med at købe et forholdsvist billigt træk fra ny til omkring 1700 kr.

Og i stedet for selv at montere det fik jeg en bekendt til det.

Lækkert træk. Dog kan jeg nu konstatere at det el sæt jeg har købt ikke var til ESI boksen...

Går ud fra at eneste "problem" er at min ESP ikke ved hvornår jeg har en trailer på ?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Træk på 206
« Svar #9 Dato: 30. Juni 2012, 23:11 »
Citér
Gnuen skrev:
SÅ er der sgu træk på vognen.

Går ud fra at eneste "problem" er at min ESP ikke ved hvornår jeg har en trailer på ?


Det skal din ESP da heller ikke have nogen information om , men du kan måske få problemer med BSI boks på et tidspunkt hvis du har taget alt strøm direkte på de eksisterende ledningsnet  , da det originale kabelsæt indeholder en boks med relæer for ikke at belaste BSI boksen ,