Jeg har kørt 15000 km med min 406 2,0 Hdi '00, 360.000 km, chippet til 145 hk / 340 nm, og jeg har ikke bemærket nogen ændring på min kobling. Men det har vel også noget at gøre med hvordan man bruger sin kobling.
Selvfølgelig ved jeg ikke om den har lige 145 hk, men efter chip producenten's oplysninger skulle den give 143 hk/336 nm og så har jeg efter anbefaling skruet den en trin op og det skulle give 1,5 % yderligere samt gøre min motor mere smidig. Selv har jeg oplevet et væsentlig kraftigere træk samt at max moment er rykket 250 - 300 omdrejninger ned. Men da jeg kun kører i DK og dermed aldrig kommer over 160 km/h, af hensyn til kørekortet, så er det vel ikke lige til at vide om den har de antal hk.
Jeg bør vel tilføje, at før kørte den gennemsnitlig 15,9 km/l målt over 3 fulde optankninger, og nu kører den 17,2 km/l målt på samme måde