Forfatter Emne: Regnsensor på 306  (Læst 2174 gange)

306HDI

• Gæst
Regnsensor på 306
« Dato: 11. Januar 2006, 07:34 »
Hej!

Jeg er blevet den glade ejere af en 306 2.0 HDI og til min overraskelse var der regnsensor på forruden. Jeg syntes dog den køre lidt for ofte, er der nogen der ved om man kan stille hvor følsom den ska være?

Hilsen Kristian Pedersen

Svendsen

• Gæst
RE: Regnsensor på 306
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2006, 09:46 »
Daws Kristian.

Så vidt jeg er orienteret kan man IKKE stille følsomheden på sådan en regnsensor. MEN:

Jeg har en 406'er også med regnsensor, og den var gået fra i den ene side sådan at den ikke sad HELT op til ruden, og de bevirkede at den kørte med Interval viskning. Tjek det ved at sprøjte lidt vand på forruden der hvor regnsensoren sidder.

En anden ting som kan være galt er at ruden kan være lidt beskidt/Fedtet der hvor regnsensoren sidder.
Du kan også pille regnsensoren af forruden og rense den, Du skal bare have bagspejlet klipset af og så kan du pille regnsensoren af og rense den + ruden indvendigt.
Prøv det!

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Regnsensor på 306
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2006, 09:55 »
Og husk også at rense forruden udvendigt, det giver gode resultater på min. Evt. nye viskerblade hvis de er slidte, for så kan de ikke skrabe ruden ordentlig ren og så tror sensoren at det regner mere end det reelt gør.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.