Forfatter Emne: Overvejer du rustbeskyttelse / undervognsbehandling?  (Læst 2413 gange)

Der Symmel

• Gæst
Overvejer du rustbeskyttelse / undervognsbehandling?
« Dato: 25. Juli 2012, 12:05 »
Halløj alle,

Jeg vil bare lige dele mine erfaringer mht. Rustbeskyttelse / Undervognsbehandling.

Jeg fik min 8 år gamle Peugeot sprøjtet for nylig. Jeg havde nemlig opdaget, at den oprindelige undervognsbeskyttelse hang i laser og var i fuld gang med at falde af i store flager.

Nu, hvor bilen er kommet tilbage, kan jeg konstatere, at rustbeskyttelsescentret har sprøjtet undervognen noget skødesløst med en del "helligdage". Men det værste er, at man ikke har børstet den gamle, løstsiddende rustbeskyttelse af. Man har bare sprøjtet nyt ovenpå.

Resultat: Den gamle, underliggende rustbeskyttelse falder STADIG af i store flager og fritlægger sårbart jern, der er i fuld gang med at ruste! Og den nye, dyre rustbeskyttelse ryger jo selvklart med af i processen!

Derfor: Inden du får din gamle bil sprøjtet hos Pava / Dinitrol / Techtyl, så få den op på en lift og giv den udtjente, løstsiddende rustbeskyttelse en omgang med stålbørsten. Børst alt det væk, der sidder løst. Rustbeskyttelsescentret gør det nemlig ikke!

Og husk at rustbeskytte NU, hvor vejret er godt, bilen er tør og hvor de har masser af tid på de forskellige rustbeskyttelsescentre!
« Senest Redigeret: 25. Juli 2012, 15:12 af Der Symmel »

aanonymoss

• Gæst
RE: Overvejer du rustbeskyttelse / undervognsbehandling?
« Svar #1 Dato: 25. Juli 2012, 12:39 »
Ok, men de skal vel lave det om, for de skal tage det gamle af der hænger løst

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2012, 19:00 »
Pava har godt nok sendt mig en invitation, men de godkendte det sidst,og når den er 8 år så skal den jo først til "FDM" Syn alligevel.
Men var det hos PAVA der var så dårligt?
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 25. Juli 2012, 21:37 »
Det er ikke normal praksis at udføre en undervognsbehandling så dårligt. Det svarer til at sende sin bil til maler og den så ikke får grunder inden lakering!?
Man skal ikke selv i gang med stålbørsten, det skal undervognsbehandleren tage højde for.
Men det er en god pointe at forhøre sig, hvordan undervognsbeskyttelsen bliver udført og efterfølgende tjekke om det er gjort ordentligt.

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 26. Juli 2012, 09:07 »
Hej
Det er sgu da en ommer, det der lyder som en stor omgang fusk.:@
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Guppy

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Pava
« Svar #5 Dato: 27. Juli 2012, 00:08 »
Pava her i hvert fald nogle flasker billig rødvin med fine røde PAVA-mærker de ryster op med når man finder ud af at være blevet fuppet (F.eks deres totalt "Usynlige" (Iflg dem selv) Hulrumsbeskyttelse) :):@
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)