Forfatter Emne: 407 2,0 hdi hoppe kørsel  (Læst 5389 gange)

mattsson

• Gæst
407 2,0 hdi hoppe kørsel
« Dato: 03. August 2012, 20:02 »
Hej
Min 407 2,0hdi køre "hoppene" altså det føles som om den ikke ved om den skal trække eller  ikke. Under accelation er der intet, det er ved ligud kørsel.  nogen forslav:)

mattsson

• Gæst
RE: 407 2,0 hdi hoppe kørsel
« Svar #1 Dato: 03. August 2012, 20:52 »
Jeg har fundet noget her fra den 11-06-11, som beskriver det som gyngestol det er lige ordet for det. Desværre står der ikke hvad løsningen på gyngestol-problemet er, kun løsning på langsom speeder.

silverfox

• Gæst
« Svar #2 Dato: 03. August 2012, 21:28 »
Er det konstant eller periodisk? Det du oplever kunne nemlig være regenerering af partikelfilteret. Det sker med jævne mellemrum og kan opleves som ujævn motorgang.

mattsson

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04. August 2012, 08:26 »
Det er konstant. Jeg tænker noget med gaspedal, som vist en uden kabel. Altså en el ting!!

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. August 2012, 08:41 »
Der er ikke noget kabel, pedalen er potentiometerstyret. Fejlen kan ligge mange steder så det bedste ville være at få udlæst fejl. Så ved du præcis hvad der er galt.

ABCH

• Gæst
« Svar #5 Dato: 04. August 2012, 09:08 »
Jeg oplevede denne "gyngestolsefekt" kort efter at jeg havde købt min bil - brugt.
Jeg kørte selvfølgelig til forhandleren, der mente at EGR-ventilen skulle renses,. Det blev ordnet på værkstedet, og problemet forsvandt.

Det handlede vist om at adskille og sprøjte et eller andet vidundermiddel på delene.

mattsson

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04. August 2012, 09:10 »
Takker, jamen så må jeg en tur forbi en Peugeot mekaniker
Som kan udlæse sådan en fætter;)

mattsson

• Gæst
« Svar #7 Dato: 04. August 2012, 09:50 »
Hej ABCH
Jeg kunne læse fra det indlæg som jeg henviser til, at de havde fået skiftet deres EGR ventil.
Det var ikke løsningen for dem.
Jeg håber at det bare er en gang rens af ventilen som i dit tilfælde, det er vist nogen billigerer. Så tak for tippet der.

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
« Svar #8 Dato: 04. August 2012, 10:03 »
Prøv først en tur på ca. 10 km. hvor motoren går over 3000 omdrejninger det hjælper på min
og jeg har selv en tester og den kommer ikke med nogen fejl på motoren ?????
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

mattsson

• Gæst
« Svar #9 Dato: 04. August 2012, 12:14 »
Den har lige været syd på 1500 hver vej uden problemer.
Det er først startet efter en tur i knuthenborg park. Den er efterfølgende "brændt af" på motorvej med højrefod i bund, men ingen forskel:@

sttn

• Gæst
« Svar #10 Dato: 04. August 2012, 17:01 »
Hej

jeg kender problemet (lider mig dig) mit blev løst ved med udskiftninger EGR/indsugning renset/flammeskiver/tempsenso/ masser af ander ting bl andet ved turbo noget med føler? gik til sidst kold  men den kostede bare kassen så hvad der hjalp ved jeg ikke.

indsugningen var meget stoppet til pris ca 5000kr

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
« Svar #11 Dato: 05. August 2012, 08:09 »
Citér
mattsson skrev:
Det er først startet efter en tur i knuthenborg park. Den er efterfølgende "brændt af" på motorvej med højrefod i bund, men ingen forskel:@

Jeg skrev ikke det skal være klampen i bund men med 3000 til 3500 omd.
Hilsen
Kjeld Andersen

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
« Svar #12 Dato: 05. August 2012, 08:13 »
Citér
Goldwing skrev:
Citér
mattsson skrev:

Jeg skrev ikke det skal være klampen i bund men med 3000 til 3500 omd. det kan være gløderørene som ikke virker er nemlig med til øge pemperaturen ved rensning
jeg kan se du bor i Næstved så du kan komme og få en test
Hilsen
Kjeld Andersen

mattsson

• Gæst
« Svar #13 Dato: 05. August 2012, 13:11 »
Hej Keld
Jeg takker mange gange, men jeg har af erfaring lært at når den skal testes skal det være af en Peugeot/Citroen tester. Altså en som betaler for netop deres program. Fx. Ved ABS/ESP fejl fortæller den hvilken hjulsensor det er. Jeg har en kammerat som snupper bilen på arbejde hvor de har netop deres tester som de betaler en pæn sum penge til Peugeot for at benytte.
Jeg skriver herinde, hvad min løsning på problemet er når det er fundet. Så er chancen for vi alle kan blive en smule klogere og hjælpe hinanden.
Igen tak for dit tilbud ;)

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
« Svar #14 Dato: 05. August 2012, 14:37 »
nu er det en pp2000 samme som Peugeot bruger der er hun den forskel at deres kan koble på en database men jeg har ikke set dem gøre det de 4 gange jeg har betalt for en test
Hilsen
Kjeld Andersen