Forfatter Emne: mislyd når man drejer på rattet - peugeot 307 sw 2,0 benzin 2004  (Læst 1981 gange)

lennart

• Newbie
  • *
    • Vis profil
hej

jeg har for nyligt købt en brugt peugeot 307 sw 2,0 benzin 2004 - jeg har fået styr på det fleste "problemer" jeg har dog en ting tilbage som jeg mangler at få styr på - når man drejer på rattet under kørsel kommer der periodisk en rimelig høj smeld/brag - lyder som om det kommer fra ratstammen - man mærker det dog ikke i rattet - bilen har lige været til service hvor de kontrollede styre og bærekugler (venstre styrekugle blev udskiftet) -er der nogen der har et godt bud på hvad det kan skyldes - lyden forekommer kun 1-2 gange under kørsel - typisk når bilen er kold
« Senest Redigeret: 30. September 2012, 20:40 af lennart »

heinohansen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
tårnlejer, de sidder i toppen  af fjedrebenet
Heino Hansen Citroën tekniker

morgan

• Gæst
Citér
lennart skrev:
hej

jeg har for nyligt købt en brugt peugeot 307 sw 2,0 benzin 2004 - jeg har fået styr på det fleste "problemer" jeg har dog en ting tilbage som jeg mangler at få styr på - når man drejer på rattet under kørsel kommer der periodisk en rimelig høj smeld/brag - lyder som om det kommer fra ratstammen - man mærker det dog ikke i rattet - bilen har lige været til service hvor de kontrollede styre og bærekugler (venstre styrekugle blev udskiftet) -er der nogen der har et godt bud på hvad det kan skyldes - lyden forekommer kun 1-2 gange under kørsel - typisk når bilen er kold

Dine knokkelled kan sige høje og sjove lyde.... Bil skal på lift for at fejl kan findes.

lennart

• Newbie
  • *
    • Vis profil
fejlen var ganske rigtig det ene tårnleje - den i venstre side var godt medtaget - men årsagen var lidt overraskende - da jeg fik det adskilt kunne jeg konstateret at øveste fjeder skål mangler !!! - imponerende taget i betrakning at bilen er en aso bil med fuld service bog fra peugeot værksted (en fjederstål kan vel ikke falde af af sig selv)
« Senest Redigeret: 03. Oktober 2012, 20:04 af lennart »