Forfatter Emne: Defekt trækaksel igen Peugeot 206 HDI 1,4  (Læst 5036 gange)

jacoblyn

• Gæst
Defekt trækaksel igen Peugeot 206 HDI 1,4
« Dato: 31. Oktober 2012, 09:29 »
Hej vil lige gøre om jeres erfaring med Peugeot 206 HDI 1,4 , jeg har endnu engang en defekt trækaksel på bilen samt udskiftning af hjulleje. Er det en general fejl for peugeot 206 eller er det dieslen der er hårdest ramt, bilen køre ellers super godt. Jeg har bilen i 2 år men har snart fået skiftet alt uden foran af bærekugler, kødben, 2xtrækaksler, hjullejer samt tårnlejer. Det er ved at blive en lidt for dyr bil desværre,bilen har kørt 150000km så det er jo ikke alverden og er fra 2004...:(
« Senest Redigeret: 31. Oktober 2012, 09:37 af jacoblyn »

midph

• Gæst
RE: Defekt trækaksel igen Peugeot 206 HDI 1,4
« Svar #1 Dato: 01. November 2012, 18:13 »
har nøjagtig samme bil,men kørt 260.000 nu og spinder også som en mis,men den skramler/klonker lidt fra undervogn ved kørsel på ujævn vej,så jeg må nok ned at kigge lidt..men jeg undrer mig lidt over,at det ikke bliver bemærket ved syn her i maj måned..jeg mener,hvis det hænger sammen med slør/slidtage o.s.v. ved de dele du nævner der..så hænger den skramlen måske slet ikke sammen med sikkerhed eller hvad..(og det er ikke udstødning eller reservehjul)..nogen der kan hjælpe med det svar??..mvh

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 01. November 2012, 19:30 »
Citér
midph skrev:
har nøjagtig samme bil,men kørt 260.000 nu og spinder også som en mis,men den skramler/klonker lidt fra undervogn ved kørsel på ujævn vej,så jeg må nok ned at kigge lidt..men jeg undrer mig lidt over,at det ikke bliver bemærket ved syn her i maj måned..jeg mener,hvis det hænger sammen med slør/slidtage o.s.v. ved de dele du nævner der..så hænger den skramlen måske slet ikke sammen med sikkerhed eller hvad..(og det er ikke udstødning eller reservehjul)..nogen der kan hjælpe med det svar??..mvh

Hej
Et syn kan i visse tilfælde ikke bruges til andet, end at få et stykke papir.:o:o:o Det er grotesk hvad der bliver synet rundt omkring.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

jacoblyn

• Gæst
« Svar #3 Dato: 02. November 2012, 08:57 »
Ok tak for info, min skal til syn om 1,5måned og tror ikke den går igennem med en defekt hjulleje/trækaksel da der er slør i hjulet når man løfter bilen op. Det skal selvfølgelig også skiftes men overvejer stærkt at sælge bilen istedet, da det hurtigt løber op...

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 02. November 2012, 10:23 »
..enig med Ole..;-))... Jacob..min blev synet med klonkeriet og skramlen
og det blev overhovedet ikke bemærket så det betyder åbenbart intet i den sammehæng..jeg har jo så læst herinde,at det drejer sig om div. ophæng/gummibøsninger o.s.v...og synes også lige du skal ha`oplyst fra eksperterne herinde, om det slør du taler om,er med belastning på hjulene eller ej..for synsmanden hæver jo bilen op med belastning på hjulene,som når bilen står på jorden..jeg ved ikke lige om du kan regne med slør,hvis du hæver den på dunkraftpunkterne,men det kan være andre kan svare på ;-))

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 02. November 2012, 17:38 »
Hej
Plejer de ikke at løfte bilen fri af liften når de har den oppe, eller var det kun i gamle dage.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

midph

• Gæst
« Svar #6 Dato: 03. November 2012, 08:00 »
..jo,men mener de løfter den helt ude ved hjulene ?? ..så der stadig er belastning på hjul..eller husker jeg helt forkert ??

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 03. November 2012, 12:51 »
Hej
Nu er det godt nok en del år siden jeg har været til syn med bil. Men sidst havde de da en donkraft der hang midt under liften, som så løftede hjulene fri, for netop at kontrollere ophæng, lejer osv.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

midph

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03. November 2012, 16:40 »
jamen vi er fuldstændig enige Ole..spørgsmålet er bare,om der løftes MIDT på undervogn,så hjulene hænger nedad..eller der løftes ude på bærearm i begge sider,så hjulene IKKE hænger nedad,men er under normal "vejbelastning",for det er vel der vi mærker slør,både i midt og yderstilling og ikke når hjulene hænger nedad/frit i luften..eller??:D

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 03. November 2012, 16:53 »
Hej
Jeg mener bestemt at de løftede midt under, men måske der findes forskellige måder de gør det på.
Kan godt se din pointe, men løfter de under f.eks bærearm, er det jo ikke nemt at lokalisere fejl i f.eks bøsninger og bærekugle, men det var måske også det du skrev tidligere.

Citér
midph skrev:
jamen vi er fuldstændig enige Ole..spørgsmålet er bare,om der løftes MIDT på undervogn,så hjulene hænger nedad..eller der løftes ude på bærearm i begge sider,så hjulene IKKE hænger nedad,men er under normal "vejbelastning",for det er vel der vi mærker slør,både i midt og yderstilling og ikke når hjulene hænger nedad/frit i luften..eller??:D
;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

midph

• Gæst
« Svar #10 Dato: 03. November 2012, 17:14 »
du har en pointe der Ole,men vi må afvente ekspertenes svar så længe eller se hvad jacob finder ud af :D