Forfatter Emne: 107 og vand i kobling  (Læst 1786 gange)

morgan

• Gæst
107 og vand i kobling
« Dato: 08. November 2012, 13:10 »
Hej..

Lige snakket med en ven, der har skiftet kobling på en Toyota Yaris. Han siger at jeg skal passe på med at der kan komme vand i kobling, så den ødelægger udrykker leje og koblingen...

Er det en fejl I kender til.?

silverfox

• Gæst
RE: 107 og vand i kobling
« Svar #1 Dato: 08. November 2012, 14:15 »
Det har jeg aldrig hørt om. Jeg ved godt at Yaris har kunnet fås med samme 1.0, men der er alligevel så store konstruktive forskelle, at jeg ikke tror den fejl har været på 107.

-Jonas-

• Gæst
RE: 107 - kobling
« Svar #2 Dato: 08. November 2012, 18:35 »
det problem har jeg ikke set noget til i de 2,5 år jeg har været i lære ved peugeot nu. så det tror jeg altså ikke du skal være bange for! :)

morgan

• Gæst
« Svar #3 Dato: 08. November 2012, 18:47 »
super...

Jeg har også hørt at koblingen skulle ryge ved 60-80.000 km. Vores har kørt ca 120.000 km og der er masser af kobling på.

Men rart at vide mht til vand i kobling, for der begyndte jeg at grynte lidt.

HDI ejer

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: RE: 107 og vand i kobling
« Svar #4 Dato: 08. November 2012, 21:28 »
Man kan jo aldrig sige ved hvilket kilometertal koblingen er slidt. Det afhænger jo af kørestilen. Bor du i byen og starter med fuld gas og halv kobling så holder den ikke længe:)

Men hvis du bor på landet som mig med lange køreture på lige landeveje næsten uden gearskift kan den jo holde i laaaaang tid;)

Dog har jeg engang haft flere af de her Citroen BX og der husker jeg der var et hul ned til koblingshuset mellem motor og gearkasse og der skal jeg hilse og sige at man ikke skal tabe møtrikker eller noget somhelst andet ned i AV AV og Øv

larsK

• Gæst
« Svar #5 Dato: 08. November 2012, 22:01 »
hvordan kan der være store konstruktive forskelle ved 107 og Yaris? de er komplet ens bortset fra kofangere.. men nej har ikke hørt om vand i kobling, har skiftet 5 stk endtil nu.. rigtig at de ikke har kørt mange km men det er formentligt kørsels mønster..

morgan

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10. November 2012, 19:46 »
Citér
larsK skrev:
hvordan kan der være store konstruktive forskelle ved 107 og Yaris? de er komplet ens bortset fra kofangere.. men nej har ikke hørt om vand i kobling, har skiftet 5 stk endtil nu.. rigtig at de ikke har kørt mange km men det er formentligt kørsels mønster..

Yes... Kone bilen får et lille klap på taget imorgen for god opførsel..:)