Forfatter Emne: Sløv 2,0 HDI (RHR)  (Læst 1745 gange)

Snoller

• Gæst
Sløv 2,0 HDI (RHR)
« Dato: 26. November 2012, 21:43 »
Hejsa!

Jeg har et lidt spøjst problem ...Min 307 HDI har virket sløv i et stykke tid, så jeg har investeret i en ACTIA som gør, at jeg kan udlæse data fra ecuen i Peugeot Planet (Diagtool).

Her kan jeg blandt andet udlæse "Belastningsværdien". Den kan jeg umiddelbart få op på 100 % ved at trykke speederen i bund i første og andet gear, MEN kommer jeg først op i tredje gear kan jeg ikke få den over 60 %! Heller ikke hvis jeg gearer ned igen!

Jeg har også indtil for nyligt haft problemer med ujævn motorgang fra ca. 1.700 til 2.500 o/min oveni sløvheden. Ujævnheden har jeg kureret ved at blønde EGR-ventilen af. Afblændingen har dog ikke haft nogen indvirkning på  sløvheden ....

Er der nogen der har en idé til hvad der er galt med min 307'er?

Jens

strada

• Gæst
RE: Sløv 2,0 HDI (RHR)
« Svar #1 Dato: 27. November 2012, 19:40 »
Prøv at hælde noget Abcon eller BellAd dyserens i tanken næste gang du fylder diesel på, evt. over et par tankfulde. Det kan være indsprøjtning, dyser og EGR ventil trænger til at blive renset. Og giv den gerne en god tur på motorvejen for at få brændt urenheder af. Det hjalp påmin egen HDI.

Mh65140

• Full Member
    • Vis profil
RE: Sløv 2,0 HDI (RHR)
« Svar #2 Dato: 28. November 2012, 07:51 »
Lidt off topic. Men hvad gav du for din ACTIC til at udlæse fejlkoder? Og hvor har du købt den?