Forfatter Emne: Peugeot 406 - Fj.betj. centrallås virker ikke efter afkoblet batteri  (Læst 6954 gange)

teknik_kim

• Gæst
Hej

Jeg har haft batteriklemmen af en Peugeot 406 1.8 fra 2001. Nu virker fjernbetjeningen til centrallåsen ikke længere. Ideer?

PS: Centrallåsen virker fint med nøglen i døren.

Mvh, Kim

silverfox

• Gæst
Sæt nøglen i tændingslåsen og drej den over på tænding(uden at starte motoren) mens du holder lås op knappen nede i ca 10 sek. Herefter bør du kunne bruge fjernbetjeningen igen. Ellers koster det en indkodning af nøglen på et værksted.

Klasv

• Newbie
  • *
    • Vis profil
I din manual er der en guide til hvordan du genkoder den igen. Det er som silverfox beskriver det.

Det kan godt være du skal bruge et par forsøg på det.
Da jeg købte min 406, så var chippen og gummiknappen faldet af, så jeg fik loddet en ny chip på og jeg brugte et par forsøg på at få den til at virke.
Bilhistorik:
Peugeot 306 1,4
Peugeot 405 2,0
Peugeot 405 2,0
Peugeot 206 2,0 HDi
Peugeot 406 3,0 V6
Peugeot 208 1,6 HDi
Peugeot 406 2,2
Peugeot 308 1,6 THP

teknik_kim

• Gæst
Hej

Ok, så kunne jeg jo have læst det i manualen :-|

Altså min gamle bil (en relativt ny bimmer) havde ikke dette problem - hvor svært kan det være at have nøglen kodet til bilen permanent. Oh well, bare den kommer til at virke igen er jeg glad :)

Så mangler jeg kun at justere håndbremsen, fikse skævbremsning foran og skifte et motorophæng.

-Kim

teknik_kim

• Gæst
Hej

Det kan jeg bestemt ikke få til at virke :-(

Gør præcis som der står i manualen, men det hjælper ikke. Har også prøvet jeres metode(r) som er en anelse forskellige fra hvad manualen foreslår.

Mvh, Kim

406st

• Hero Member
    • Vis profil
Tryk låseknappen ind (den store)
Drej tænding til andet hak og bliv ved at holde store låseknap nede.
Efter ti sek drejer slukker du tænding og slipper først nu låseknappen og tager nøglen ud.
Vent et minuts tid. og den bør virke.
Er du sikker på, batteriet er ok?
Som skrevet kan det være, du skal forsøge et par gange.

Ellers skal nøglerne genkodes til bilen med tester via pp2000. Det tager under ti min.
Hvis du kommer på Vejlekanten vil jeg gerne tilbyde at hjælpe.

VH Claus
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

teknik_kim

• Gæst
Hej

Den metode har jeg ikke prøvet men det vil jeg gøre. Manualen siger noget andet mht. rækkefølgen.

Mvh, Kim

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
Du skal sætte tændingen i 2 pos  og derefter trykker du på en af knapperne i ca 10 sec   slipper  knappen afbryder tændingen  tager nøglen ud og vent et øjeblik  og prøv   sådan er metoden beskrevet efter nøglekodning i diagbox   , hvis det ikke hjælper  skan nøglerne kodes med tester